KalleBackeus
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Pisten heter Marco Odermatt och nämnde Marco kör på Stöckli?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ja, det stämmer ju. Och någon ny modell döpt efter honom i bakgrunden. Det är även hans kristallkulor för vunna grenar senaste säsongen! Det jag tänkte var kopplingnen. De har döpt om Rotegg till Marco Odermatt Piste - Rotegg nyligen.Pisten heter Marco Odermatt och nämnde Marco kör på Stöckli?
Men denna gång är det bom tyvärr.Det har ju gått förut, så.... Ruten!![]()
Ja det ska jag inte förneka. Det växer inte lika bra med druvor på norrsluttningarna här. Men stället har andra fördelar.Ser ut som vi är en bit norr om Valtellina denna gång?
Jadu, inte helt enkelt det här. Inga anmärkningsvärda berg, inga sjöar eller fjordar, inga elledningar eller annat skoj.Dåligt med gissningar. Potaten har redan hittat rätt land, och det är ett väldigt välkänt ställe som vi utgått från. Så borde inte vara så svårt.
Nu blev det rätt!Rogjin då?
Nix, men du har hittat rätt land!La Crete Des Bans?
Ja på sätt och vis, det var ett väldigt varierande väder under påsken i år... På gott och ont.Télésiège Mauvais Temps?![]()
Ja, Påskvädret var väl skit i Fjällen i år också. Jag åkte hem redan efter två fina skiddagar i Norge, eftersom det sedan bara var skitväder i sikte en hel vecka framåt (jag är nog lite känsligare för sådant än en del andra).Ja på sätt och vis, det var ett väldigt varierande väder under påsken i år... På gott och ont.![]()
Jo, några vänner till oss var uppe i Åre och var väl inte direkt helnöjda.... Men det blev bättre när de åkte hem...Ja, Påskvädret var väl skit i Fjällen i år också. Jag åkte hem redan efter två fina skiddagar i Norge, eftersom det sedan bara var skitväder i sikte en hel vecka framåt (jag är nog lite känsligare för sådant än en del andra).
Så det blev för lite skidåkning, planerar nu för lite sommaråkning i Norge där ena sonen också ska följa med. Han är ordentligt sugen eftersom han pga studier inte fått tillfälle att åka skidor på fyra år.
Nope.Peguieou?
I Sybellerna? Inte korrekt.Médaille d’Or?
Näe, inte så värst - men lärkskogen var det absolut inget fel på, väldigt väldigt trevlig!Inte många granar där…
Dore blev jag tvungen att kolla upp, intressant. Men icke korrekt.Eller kanske inte ens i alperna …Dore?
Nix, för lågt. Segt internet i Malmös citytunnel…
Då kan jag trösta dig med att du inte behöver leta liftnamn där, då Pragelato ligger i Italien, och jag är i Frankrike.Tror vi är i Pragelato men det är lögn i h-e att hitta liftnamn där. 18??
Tror att den liften går upp mot Banchetta 2555 m ö h..
Puy St Vincent väl?Då kan jag trösta dig med att du inte behöver leta liftnamn där, då Pragelato ligger i Italien, och jag är i Frankrike.
Ok, nu blir det enkelt som tusan (om man bildgooglar iaf), här kommer månbasen i all sin prakt!
Visa bilaga 32147