Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Inga ordentliga pistmarkeringar så det är väl i 🇮🇹:unsure:….

Nein, nicht in Italien, Herr Pistencarver. Das Fehlen von Kaiserwetter könnte Sie täuschen…

😉

Har lagt in åkanvisning:

1722958326585.jpeg

Senast ändrad:
Varit ute i så mycket dimma på sistone, tycker mig se Masnerkopfbahn? Trots molnen.

Perfekt! Jag som tänkte skoja om att PC kanske kunde försöka See genom molnen åt andra hållet…
Din tur !

Ja besviken på vädret den dagen. Utsikten från den toppen (typ 2800 möh) bakom oss är fin enligt bilder på nätet. Där hade man fått en fin ”toppbild” för denna tråd. Men iaf bra med finfin snö där långt uppe i Serfaus mest avlägsna och högsta dal. Slask i byn däremot.

Senast ändrad:
Nää då, men terrängen ser ”Arlbergsk” ut och det betyder inte att det måste vara där. ;)
Jag väntar på att molnen skingrar sig.:LOL:

Funderade litet på detta svar. Jag måste nog lära mig att också hävda en sorts rätt när jag faktiskt haft, om uttrycket tillåts... fel. ;) Och sedan ge en liten känga åt vädret på bilden! :unsure: :)

Fyfan. 40 grader är inget för mig. Börjar lida när det går över 25....
Då tar vi en lite mindre ort, med lite mindre berg. Var är vi?
1000009543.jpg

Här är det allt annat än platt. Vad heter denna kurort med fin brant inramning? I mitten bland molnen syns kabinbanan som tar en upp till ett populärt pass på över 2200 möh för vandring, längdskidåkning och toppturer.
IMG_1149.jpeg

Här är det allt annat än platt. Vad heter denna kurort med fin brant inramning? I mitten bland molnen syns kabinbanan som tar en upp till ett populärt pass på över 2200 möh för vandring, längdskidåkning och toppturer.Visa bilaga 33054
Kurort säger du... Leukerbad?
Tycker mig även känna igen klippväggarna från en YT-film om en hiskelig via ferrata där...

Edit.... Typisch PC....

Det stämmer! Passet heter Gemmi. Man kan såklart gå upp istället vilket vi gjorde på den här stigen:Visa bilaga 33057
Har för mig att jag sett film när de tar flock får/getter på den där stigen. Vore jobbigt som möte… 😅 Kanske dags att bocka av den där stigen, gå till Kandersteg eller ta kabinen ner. Synd att Leukerbad ligger så knöligt till.
Edit: via ferratan SP nämnde ser också spännande ut… 😱

Har för mig att jag sett film när de tar flock får/getter på den där stigen. Vore jobbigt som möte… 😅 Kanske dags att bocka av den där stigen, gå till Kandersteg eller ta kabinen ner. Synd att Leukerbad ligger så knöligt till.
Edit: via ferratan SP nämnde ser också spännande ut… 😱
Ni är inte kloka, jag får svindel bara av att titta på bilderna….💫🤪

Ny bildgåta kommer strax.

Här försöker man sig på att införa en ny musikgenre till fredagsgåtan, men det blir inga klang- och jubelrop. :unsure: 🤷‍♂️
Stark töntfaktor hade den dock och en bra ledtråd var det.☝️

@KaitsuH , bilden är tagen strax nedanför Brunnenkogel men du är ju så nära att du självklart får rätt.(y)
Kör på med ny bildgåta.

Nu ska jag hem och grilla fiskspett och lyssna på RCFT.

Snödjup

Tillbaka
Topp