Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Sveriges kanske bästa falafel finns på detta torg. Vilken stad?

Bilagor

• IMG_9560.jpeg
    IMG_9560.jpeg
    600.9 KB · Besök: 49
Ja, fy fasen vad tradigt. 😲🤯 Ser ingen fördel med gondoler förutom om man delar av säsongen/året måste åka lift ner också. Stort badhus/padelhall/lekland för barnfamiljer på sommaren på toppen? Skulle ju förklara isf.
Jag minns hur jag reagerade när vi var i Funäsdalen för ett par år sedan och vi tog gondolbanan. Va, är vi redan vid mellanstationen?!😲:unsure:….. nä det är toppstationen….🥴:ROFLMAO:

varför har man gondolbana som bara går 260 höjdmeter? blir det inte bökigt att hålla på och knäppa loss skidor för så korta åk?
Precis så tänkte jag när jag fick höra att den skulle byggas. En gigantisk felsatsning sa jag. Men det svider att säga, men jag hade helt fel! (Första gången!! 😜)
Det blev suveränt bra. Perfekt i december/januari när det är bitande kallt och när solen och vårvärmen börjar komma tar man stolliften istället som då är utan någon kö, eftersom veckoturisterna vill åka gondol. Att man dessutom döpte den till Gondol Sälen blev en bra knäpp på näsan mot SkiStar som nästan lagt beslag på namnet Sälen….🤣🤣🤣

Ledtråd:
Berget har jag för inte så längesedan haft med från en annan riktning och närmare avstånd.
Jag står vid en landgräns och tar en bild in i ett annat land.

Ok, 28:e gången gilt? Cima de’ Piazzi? Nästan 50% säker på att den syns iaf… 😜
Eftersom det var det svaret jag hade tänkt mig till en början så får du rätt.(y)
Syns tydligt till vänster i bilden, och ledtråden var ju också att jag hade detta berget Cima de Piazzi 3439m som bildgåta för ett tag sedan från annan vinkel och annat avstånd.
MEN! Svaret är faktiskt fel.:oops:
För när du började skjuta vilt på berg som inte fanns med i bilden så kollade jag lite extra noga..... och långt bak och ute till höger syns Monte Disgrazia 3678m.🏔️
Och ledtråden stämde faktiskt ändå fortfarande eftersom jag också för ett tag sedan hade med det berget från annan vinkel och närmare avstånd.☝️

Om du nu har återhämtat dig från den här "nesan" så får du gärna lägga upp nästa bild.:)😉
1723742607314.png

Eftersom det var det svaret jag hade tänkt mig till en början så får du rätt.(y)
Syns tydligt till vänster i bilden, och ledtråden var ju också att jag hade detta berget Cima de Piazzi 3439m som bildgåta för ett tag sedan från annan vinkel och annat avstånd.
MEN! Svaret är faktiskt fel.:oops:
För när du började skjuta vilt på berg som inte fanns med i bilden så kollade jag lite extra noga..... och långt bak och ute till höger syns Monte Disgrazia 3678m.🏔️
Och ledtråden stämde faktiskt ändå fortfarande eftersom jag också för ett tag sedan hade med det berget från annan vinkel och närmare avstånd.☝️

Om du nu har återhämtat dig från den här "nesan" så får du gärna lägga upp nästa bild.:)😉
Visa bilaga 33181
Tyckte Pizzan var för uppenbar… :ROFLMAO:🍕
Bild från 8.10 i morse, var är den tagen?
1723743378454.jpeg

Jaha, disco efterfrågas också. Det tål ju att tänkas på. 🕺💃
Frågan först, åter igen dagsfärsk bild. :) Vilken topp stod jag på här?
IMG_7114.JPG

Här en gammal dansdänga som jag föll för tack vare videon.🔊

Snödjup

Tillbaka
Topp