Ivo del Scandi
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag minns hur jag reagerade när vi var i Funäsdalen för ett par år sedan och vi tog gondolbanan. Va, är vi redan vid mellanstationen?!Ja, fy fasen vad tradigt.Ser ingen fördel med gondoler förutom om man delar av säsongen/året måste åka lift ner också. Stort badhus/padelhall/lekland för barnfamiljer på sommaren på toppen? Skulle ju förklara isf.
Federia?Go for it PC!![]()
Spot on! Din tur.Federia?
Precis så tänkte jag när jag fick höra att den skulle byggas. En gigantisk felsatsning sa jag. Men det svider att säga, men jag hade helt fel! (Första gången!!varför har man gondolbana som bara går 260 höjdmeter? blir det inte bökigt att hålla på och knäppa loss skidor för så korta åk?
I h-e heller!Piz Zupò?
Nej, Kalle… sorry men ingen Bernina i bilden.Blind i dag.Piz Bernina ju?
Ja, dags att lägga ner.Kalle spanar berg idag…..……
![]()
Eftersom det var det svaret jag hade tänkt mig till en början så får du rätt.Ok, 28:e gången gilt? Cima de’ Piazzi? Nästan 50% säker på att den syns iaf…![]()
Tyckte Pizzan var för uppenbar…Eftersom det var det svaret jag hade tänkt mig till en början så får du rätt.
Syns tydligt till vänster i bilden, och ledtråden var ju också att jag hade detta berget Cima de Piazzi 3439m som bildgåta för ett tag sedan från annan vinkel och annat avstånd.
MEN! Svaret är faktiskt fel.
För när du började skjuta vilt på berg som inte fanns med i bilden så kollade jag lite extra noga..... och långt bak och ute till höger syns Monte Disgrazia 3678m.
Och ledtråden stämde faktiskt ändå fortfarande eftersom jag också för ett tag sedan hade med det berget från annan vinkel och närmare avstånd.
Om du nu har återhämtat dig från den här "nesan" så får du gärna lägga upp nästa bild.
Visa bilaga 33181
Det var den ju också, bildgåtan visade sig ju vara ”a disgrace”.Tyckte Pizzan var för uppenbar…![]()
Du är i rätt faggor, men jag var högre än så. Som ledtråd hade jag precis klivit av en lift.Seelisberg?
Jo du...alla drar i en. Väldigt rivig rivstart på jobbet. Och full fart med planering och genomförande inför farsans 80-årskalas på lördag.Come on @STORPOTATEN !
Welcome to the club.Jo du...alla drar i en. Väldigt rivig rivstart på jobbet.
Lift på minsta lilla kulle där i krokarna, men du är uppe på Klewenalp?
Jajamän, hade tagit kabinen upp från Beckenried.Lift på minsta lilla kulle där i krokarna, men du är uppe på Klewenalp?
Här har vi glidit ner i en trevlig by, som heter vadå?
Verkligen helgalen, och då kommer här en ledtråd - Jajamen det är Lanslevillard! Mkt bra.Nähä, dags för en galen gissning i hopp om ledtråd? Lanslevillard?
Du är nära, men inte helt rätt.Chansar på Rigi Scheidegg…
Jo, så är det ju…