Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Precis Dossen, 1685 m, stod jag på. Vardagsrumsfönsterberg för mig. Vidvinkel, så ser stora delar av Vierwaldstättersee, Bürgenstock, Stanserhorn, med Pilatus i molnen. Huset jag bor i en vit pixel där någonstans i Luzern också.
Folgefonna?Visa bilaga 33189
Hva skjuler seg bakom molnen?
Visst är det så.Den torde heta Grövelsjön?
Då tar vi en sådan där liftfråga då, vad heter toppliften i denna bild?Visst är det så.
Din tur.
Joo, det ser riktigt mysigt ut. Men vem har sagt att det inte finns fler liftar...?Hela bakgrunden ser ju fantastisk ut, varför finns det inte fler liftar byggda?
Exactemente, så heter liften i den lilla pärlan Crevoux. Skall tydligen finnas riktigt bra skogsåkning där säger ryktet.Vars kan det vara någonstans?Pré de l'Etoile?
Ja, där står den. Konstnären som skapade statyn tydligen därifrån, därför de har den där.I den där rondellen har jag kört massor av gånger, det är väl i Colmar?
Typ varenda gång man ska till någon av vindbyarna norr resp. söder om Colmar så passerar man den statyn.
J-vla Iphone auto-korrigering.
Det räcker med 14.Isch… kan det være 14a?
Solheisen?Vad heter liften som ankaret tillhör?
Visa bilaga 33199
Det finns ju två liftar att välja på i det här fallet, Solheisen eller Fjellheisen som går lite högre upp till vänster om Solheisen. Den här bilden är tagen vid Solheisens toppstation strax ovanför parken.Solheisen?
Hollywood!
Ja, det är Meribel.Hollywood!
Eller kanske Meribel snarare... ?![]()
En chansning så god som någon, men den här gången gick den inte hem.Eftersom jag vet att du brukar hålla till i Härjedalen och det är så platt österut i bilden och det syns ett lägre kalfjäll åt sydost, så chansar jag på Korpflyet i Sonfjällsmassivet.
En bit i rätt riktning, då du hittat rätt land.Ser ut som rondane. Men får inte ihop var nånstans då....
Eller kmrådet kring snöhätta. Men där finns ju gott om stigar och folk. Och det är brantare. Men lika många sten iaf.
Snyggt @fabianSvensson , men vi är inte i mål ännu. Rendalssölen består av tre toppar....Kan det vara den där (Rendals) Sölen vid Femmunden?
Självklart väljer man den högsta toppen, så Midtre är det - mkt bra! En riktigt trevlig tur, även fast anmarschen är lite väl lång. Men jag hade med mig cykeln så den gick ngt snabbare trots en mkt stenig stig.Midtre. Är ju högst. Och vägen går upp lite söderifrån, som det ser ut i första bilden.
Sugen på den sen länge. Ser sjukt fint ut från Grövelsjön...