Kalle_Luzern
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Full pott!Men det är ju, Mittel-
och
!
![]()
Retrodisco nu då med @PisteCarver
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Full pott!Men det är ju, Mittel-
och
!
![]()
You bet!
Nejdå, det är faktiskt ganska lätt det där årtalet. Svaret kommer nästan ”in your face” om man bara anstränger sig lite. Men mer berättar jag inte i kväll.Bergen är ju lätta att känna igen, men för att lösa årtalet behöver jag nog lära mig mer om AI.![]()
Javisst! Låten är gjord 2020 och det året var det redan i slutet av oktober riktigt fint på Stubaier Gletscher.Lurad, för jag trodde det var retrolåt och någon skum referens typ som Princes 1999.![]()
2020 i/på Stubaier gletscher?
Entombed! Nu tror jag @PisteCarver och @Hawk100 kröp in under soffan.På det här stället är det vitt i dag, men inte när jag passerade förra veckan. Var är bilden tagen?
Visa bilaga 33611
Och eftersom det är lördag, lite retro-döds!![]()
Har egentligen ingen aning, men ledtråden kanske är ”risig”, så jag chansar på Risoul.Det är lördag så vi måste hålla rocken igång!!
Den här kanske kan vara lite klurig, så jag slänger in en ledtråd på en gång! Lite risig kvalla, tagen från filmsnutt - men var är bilden tagen?
Visa bilaga 33613
En gissning så god som någon, men tyvärr inte korrekt. Ledtråden har inte med bilden att göra utan med videon. Och landet..Har egentligen ingen aning, men ledtråden kanske är ”risig”, så jag chansar på Risoul.
Liksom Risoul inte korrekt land.risig… så Japan kanske. Slår till med Niseko.
Så kan man tolka det ja. Men det är inte korrekt. Landet som orten finns i, har massa sådana här välbekanta skyltar.King -> Kung. Närmsta vi har i Alperna är Furstendömet Lichtenstein. Så Malbun?![]()
Musiken började med några intressanta folkmusiktoner men sedan blev jag så förskräckt att jag fick krypa in och gömma mig under soffan….Det är lördag så vi måste hålla rocken igång!!
Den här kanske kan vara lite klurig, så jag slänger in en ledtråd på en gång! Lite risig kvalla, tagen från filmsnutt - men var är bilden tagen?
Visa bilaga 33613
Usch då, det var inte meningen. Men skönt att du återhämtat dig och kommit fram nu i alla fall!Musiken började med några intressanta folkmusiktoner men sedan blev jag så förskräckt att jag fick krypa in och gömma mig under soffan….![]()
Hyfsat gles skog ned där vill jag minnas, men kan inte komma ihåg några lärkträd just där. Det är inte i 4 dalarna någonstans, men Valais är korrekt och det finns fina njutbara fält här.Romandie då, fast bandet är från Winterthur. Kan det vara nordost om Mont Gelé, ner mot Tortin?
Ovronnaz är orten som bjuder på fin lärkskog, fina fält, fina klippor och fin utsikt över vita berget och Combin de Grafeneire!Jaha, andra sidan floden. Ovronnaz?
Ja, i Lenzerheide Wests skidområde. Känt för att just kung Roger Federer brukar åka skidor här.Ovanför Lenzerheide?
Tackar! Men en sak måste jag nog säga: bästa junior tjejen Taru, 17 år ung, fick fem gånger mera poänger från sin bästa surf än jag...Skidorter hit och dit, jag tycker vi passar på och grattar vår finske hjälte @KaitsuH till SM-silvret i Freestyle-fors-galenskaper som bärgades igår! Stort grattis!
Visa bilaga 33633
Ja, det är från Eggalm på väg ner mot Lanersbach.Tyckte väl jag kände igen de där lavinstaketen där uppe på andra sidan... bilden nånstans från Eggalm. På väg ner mot "fågelnästet"? Eller nedanför Lattenalm?
Piz Sella?
Hmmm. Är det Pionoa di Magadino du är ute efter?Vad heter den här slätten? Edit: kanske inte så lätt att hitta, så svar på klassiska "Var är bilden tagen?" godtages också.
Visa bilaga 33658
Piano di Magadino står det på min karta, men kanske finns fler varianter. Magadino-Ebene på tyska. Sträcker sig från Bellinzona till Lago Maggiore nere i Ticino. Nästan enda platta stället i hela kantonen.Hmmm. Är det Pionoa di Magadino du är ute efter?