Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

PC, kanske denna station som komplement till Radio Capital Italia?

1726241046675.png

FUNKY RADIO (Italy) med Radio Italia!
https://itunes.apple.com/app/id1052718125
1726241762062.png

Senast ändrad:
En riktig disco-rökare från tiden när disco(livet) var som allra vildast. Kanske tur att man inte var mogen för det då....
Och jag söker ju då ett årtal som den här låten leder till, och det är samma årtal som bilden längre ner är tagen. Och jag söker då också vilken skidort som bilden är tagen i. Jag gillar ju höga berg, sol och mycket snö - varför kan det inte snöa samtidigt som solen skiner?:unsure:🤷‍♂️

1726241987630.png

Senast ändrad:
Bilden är faktiskt tagen under försäsongsåkning i slutet av oktober och där sittliften går mitt i bilden såg vi några som tyckte att det redan hade kommit tillräckligt med snö för att åka just där under liften.

På det här stället är det vitt i dag, men inte när jag passerade förra veckan. Var är bilden tagen?
1726299715852.jpeg

Och eftersom det är lördag, lite retro-döds! 🤘 :devilish:

Det är lördag så vi måste hålla rocken igång!!
Den här kanske kan vara lite klurig, så jag slänger in en ledtråd på en gång! Lite risig kvalla, tagen från filmsnutt - men var är bilden tagen?
1726307320271.png

Senast ändrad:
Det är lördag så vi måste hålla rocken igång!!
Den här kanske kan vara lite klurig, så jag slänger in en ledtråd på en gång! Lite risig kvalla, tagen från filmsnutt - men var är bilden tagen?
Visa bilaga 33613

Musiken började med några intressanta folkmusiktoner men sedan blev jag så förskräckt att jag fick krypa in och gömma mig under soffan….😱

Ser onekligen fint ut! Och de verkar utnyttja terrängen för att undvika för mycket sydläge på åken. Petit Muveran känner jag igen nu när du inte kapat toppen. :)
Var är bilden tagen?
1726330148312.jpeg

Edit: hade glömt, Schweiz har ju en kung! Iaf enligt den här klassikern från något hockey-VM… :ROFLMAO:

Senast ändrad:
Skidorter hit och dit, jag tycker vi passar på och grattar vår finske hjälte @KaitsuH till SM-silvret i Freestyle-fors-galenskaper som bärgades igår! Stort grattis! 🤘
Visa bilaga 33633
Tackar! Men en sak måste jag nog säga: bästa junior tjejen Taru, 17 år ung, fick fem gånger mera poänger från sin bästa surf än jag...

Tyckte väl jag kände igen de där lavinstaketen där uppe på andra sidan... bilden nånstans från Eggalm. På väg ner mot "fågelnästet"? Eller nedanför Lattenalm?

Senast ändrad:
Första bilden har jag tagit den 22 mars och den andra bilden har Wallander snott från en webkamera denna morgon i september... Kanske litet bättre före i mars månad ändå.
Vad heter den lilla toppen där framme vid lifthuset och liften med samma namn som kommer upp dit?

1726482473835.png

1726482370767.png

Vad heter den här slätten? Edit: kanske inte så lätt att hitta, så svar på klassiska "Var är bilden tagen?" godtages också. ;)
IMG_7334.JPG

Senast ändrad:
Hmmm. Är det Pionoa di Magadino du är ute efter?
Piano di Magadino står det på min karta, men kanske finns fler varianter. Magadino-Ebene på tyska. Sträcker sig från Bellinzona till Lago Maggiore nere i Ticino. Nästan enda platta stället i hela kantonen.
Bild från tåget strax efter det körde ut ur Ceneritunneln från Lugano.

Din bild @STORPOTATEN

Tillbaka
Topp