Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Men Kilometre Lance om jag tvunget ska prata franska då.😜

EDIT: Världsrekordet på 255 km/h lär ju vara satt där, den lutar 35-40 gr som mest enligt kartan.

Satans vilken brottkant där vänster om liften ...
Eller är det nån skum kant i terrängen?
Nädå, det är en brottkant, här från annan vinkel. Kom lite snö och sedan var det full fart på aktiviteten ett par dagar, vilket även syns upp till vänster också.
1733082185015.png

Men Kilometre Lance om jag tvunget ska prata franska då.😜

EDIT: Världsrekordet på 255 km/h lär ju vara satt där, den lutar 35-40 gr som mest enligt kartan.
Precis, den berömda världsrekordbacken i Vars. Inte en sportmössa att jag skulle peka skidorna rakt ner i den backen. Och ännu mindre när det var uppkört efter snöfall, tinat och återfruset. Blev en lite stökig nedfart, men helt ok.

Din bild @PisteCarver

Monte Adamello är det enda ebrget där jag trodde jag kunde känna... Vi var ju på senaste sportlovet i Passo Tonale/Ponte di Legno.

Någon, som har en fin vinterbild, får turen nu. Jag måste sitta här i skolan tills 16.30 idag.

Lars Lerin? Skulle efter noggrann analys gissa den är gjord typ 2013… 😉
Stämmer bra det. Jag var finkulturell i helgen och besökte hans utställning på Sandgrund i Karlstad, och måste säga att jag blev väldigt imponerad!! Fantastiska tavlor med motiv som tilltalade mig mycket!!
Och trots motivet med skidåkare på den ovan så var det verkligen inte en av hans bästa!!!

Gillar också hans målningar.

Vad står det på sidan av på den här kabinen? Dvs vad heter det lokala skidområdet?

1733155345498.jpeg

Senast ändrad:
Dåligt med gissningar här. Vi får väl locka med en ledtråd.

Jag har haft med samma bild tidigare, men då undrade jag vilket litet, nu nedlagt, system som syns närmast.

Jawohl, visst heter toppen Resterhöhe. Inga konstigheter, jag bara tramsade lite. PC's tur. 😇
Såklart, ni hade inte velat se följderna i den här tråden om jag hade blivit på ”sabotagehumör”. 😜

Då frågar jag vad backrestaurangen som gillar att skylta med urdruckna Champagneflaskor heter?
1733243655473.jpeg

Senast ändrad:

Snödjup

Tillbaka
Topp