Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Tycker du gör det bra, men dikta gärna om någon annan nästa gång. ;)
Var är bilden tagen?
1733947617716.jpeg

Edit: ledtråd.
1733984381246.jpeg

Senast ändrad:
Är ju ingen fjällstuga eftersom det är under trädgränsen... Men ser ut som en fjällstuga. Skulle säga den står mellan fjällen ;)? Dvs Mellanfjällstugan?

Edit: Ja, jag vet att den ligger vid foten av mellanfjället... bara ett sånt namn...

Det här börjar bli tråkigare än disco fredag dillen!
Finsk humor är kanske är lite annorlunda än svensk. :unsure:

Jag gör ett nytt försök med ett fall ur verkligheten när jag gick i mellanstadiet:
”En klasskompis berättade om en semesterresa där hans familj körde bil på motorvägen. Det som var konstigt sa han, var att det regnade, men bara i den ena filen. Då frågade en annan klasskompis: Vilken fil körde ni i?” ;)

Ok. Då tar jag en av de äldsta bilderna jag har på datorn här just nu (tagen 2003). Var är bilden tagen?
Såklart fyller jag på med ledtrådar eller fler bilder om det kommer gissningar och visar sig vara svårt...

1734012113965.png

2a bild:
1734092509938.png

Senast ändrad:
Bild från ca 1980… Vilken skidort leder denna pist till? Jag är iofs själv litet osäker på exakt vilken pist det är så vi får se vad ni svarar.

EDIT: Nu vet jag vilken pist det är och undrar då istället vad pisten heter i denna fagra dal. En sorts ledtråd i inlägg nedan kanske.

1734093832308.jpeg

PS skynda er att gissa annars lägger jag upp musik som ni inte gillar. ;)

Senast ändrad:
Både korven och potatan är så nära att det blev pyttipanna av det hela och sen kom Kaitsuh med namnet på bäcken där pisten går... Vilket väl är så nära rätt det går att komma. Pisten heter Valfagehr och är en riktigt skön carvingpist (röd där bilden är tagen, blå efter Ulmerhütte..) som jag minns den.

Turen till Kaitsuh! Sorry korv & potatis, ni var nästan lika nära.

1734100828211.png

Senast ändrad:
Jag måste säga, den där pisten är Via Dolorosa nummer 2. Nummer 1 är Steissbachtal. De båda är långa som fan. Valfagehr är full av långsamma slöåkare när man har brådska till Stuben eller Zürs. Och, på eftermiddagen, när man kommer tillbaks till Anton från Stuben sidan och har brådska till Mooserwirth, Steissbachtal är så helt full av långsamma slöåkare.

SLAO borde göra något strikt regel, att alla pister över 1,5 km långa är absolut och totalt förbjudna i hela världen!

Men, var har vi druckit ett par Weizenbier på höstlovet för flera år sedan?
Kuva 7.jpeg

Snödjup

Tillbaka
Topp