Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Akkajaure?

PS:

1734606603516.png

Senast ändrad:
IMG_3199.jpeg

Dåligt med bilder men där e pölen på avståd

Uppdate ur en julklappssäck nära mig. Tror det e de bilden heter

Bilagor

• IMG_3201.jpeg
    IMG_3201.jpeg
    1 MB · Besök: 51
Senast ändrad:
Ja där satt den! Mitt på lappmarkens motorväg! Kör hårt
Tyckte väl det kändes bekant!

Till den sjön kom vi en gång för länge sedan. Då var det nåt ljushuvud som hade lämnat båda båtarna på samma strand. Naturligtvis på andra sidan sjön från oss sett. Så det var bara skicka snabbaste vandrare till fots att runda sjön för att hämta den ena båten. Det blev en lång dag...

Ny bild kommer strax.

Den här ryker nog fort hoppas jag.

Var hittar man den här lättillgängliga slänten vilken är som gjord för prova-på-pudersvängar för den ovane, eller glassåk för den mer vane? Alternativt, vad heter liften?

IMG_20240119_132629530.jpg

Tyckte väl det kändes bekant!

Till den sjön kom vi en gång för länge sedan. Då var det nåt ljushuvud som hade lämnat båda båtarna på samma strand. Naturligtvis på andra sidan sjön från oss sett. Så det var bara skicka snabbaste vandrare till fots att runda sjön för att hämta den ena båten. Det blev en lång dag...

Ny bild kommer strax.
De var ganska livat där när vi skulle över, som syns på bilden var det ordentlig sidvind.. inte direkt ngt väder att träna sig att ro i, men en del tappra som försökte.. men båtarna kom tillbaka om än nån hundra meter nedströms

Var hittar man den här lättillgängliga slänten vilken är som gjord för prova-på-pudersvängar för den ovane, eller glassåk för den mer vane? Alternativt, vad heter liften?

Visa bilaga 35932
Ser ut som Madlochbahn (II?) dvs en del av "vita ringen" man kommer här fram till skirouten som leder till Zug.

Visa bilaga 35932

Har legat en del lavinkäglor i den sluttningen de gånger jag passerat (och man ser ju spår av det på bilden också), men de flesta kanske har varit utlösta av Gazex-rören ovanför.

Tillbaka
Topp