Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Vad heter bergstoppen?

Bilagor

• IMG_2098.jpeg
    IMG_2098.jpeg
    915.4 KB · Besök: 86
Nej, återigen inte så långt ifrån, men vi ska söder ut (jämfört med både Oldklumpen och Himmelsraften).

Frågade vad bergstoppen hette och om jag inte har fel kallas den för Tyskhuvudet, men ditt svar är close enough!

Beskärde orginalbilden för att göra det lite svårare och det verkar ha lyckats. Orginalbilden nedan, från en fin och smällkall nyårsdag, två veckor sedan.

Över till @pd

Bilagor

• IMG_2098.jpg
    IMG_2098.jpg
    1.1 MB · Besök: 55
Tack, senast jag såg den vyn var jag på väg hem från röntgen i Hede med en skadad axel. Förhoppningsvis tillbaka på skidor innan säsongen är slut.

Var är vi nu?
IMG_1853.jpeg

Jag har aldrig sett det berget (brukar känna igen alla berg som jag har fått en blick på) så det är ingen idé att jag gissar. Ser ut att vara ganska högt. Kan du zooma ut lite?

Det enda jag kan tycka det liknar är om Alpe dHuez ligger på baksidan. Men får inte riktigt ihop det ändå.

Annars är det lite Thorens/Valdi feeling tycker jag....

Kul att man har lyckats hitta en så svårt bild att till och med big boss @PisteCarver har problem! 😄 Tror att det ska vara en rätt stor bild så du bör kunna zooma hyfsat direkt i bilden 👍

Ledtråd: Inga rätta svar ännu men två av er har lyckats pricka rätt land i alla fall!

Tyckte väl det var lite Valdi-feeling här. Du är i Tignes och riktar kameran mot Mt Pourri, och således ligger Les Arcs på andra sidan.

Men for fakks sake. Fortfarande i Tignes....Men det är väl favoritåket Cul du Nant man ser där borta! 😧
Således La Plagne på andra sidan... 😳

Men for fakks sake. Fortfarande i Tignes....Men det är väl favoritåket Cul du Nant man ser där borta! 😧
Således La Plagne på andra sidan... 😳
Ja, det är Bellecôte (3417 möh) och således La Plange på andra sidan. Taget från Tignes, mycket riktigt. Smått förvånad att du behövde tre chanser för att hitta rätt som väl har just La Plange som favoritort! Men till slut så! 😄

@STORPOTATEN tar nattpasset denna fredagskväll!

Tillbaka
Topp