Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Inte riktigt lika maffigt som Brenva, men likväl en cool couloir. Vad heter åket?

1741202847865.webp

Nej det har han inte, endast beundrat den. Men han har sett film på YT när folk åker den, och den ser helt klart görbar ut, så sugen är han. :)

I brist på andra gissningar så ....kommer väl en ledtråd då. Det är söder om Sveg, men inte i Sverige. :sneaky:

jo, ser lite lockande ut, men inte så lockande att hajka uppför i den...

jag förföll till Google bildsök och där pekas det på Couloir a Bordel - räknas som fusk?

Det namnet vågar man ju knappast Googla på... :rolleyes: Härom månaden såg vi i denna tråd en viss potatis smyga runt med kamera nära en spansk nudiststrand och nu detta! Vart är världen på väg? ;)

var har vi stannat för påfyllning?
(bilden är beskuren då man inte vill skylta med vare sig märket på bilen eller påfyllningsstationen längre🥴)
IMG_1495.webp

Senast ändrad:
Korrekt x 2: Åndalsnes och vid pilen, snyggt👍. Som @e18 s bild visar fick jag anstränga mig för att hitta ett intetsägande berg att fota - men vad gör man inte för att ta svåra bilder för denna tråd😉. Fika på Esso och laddning av den onämnbaras bilmärke och laddstation - och ja, köpte innan han blev galen.
Fun fact: På jakt efter snö så fortsatte vi sedan upp genom Romsdalen - som fick vara Österrikiska Alper i tågscenen i Mission Impossible 7 (hade tänkt att kunde vara ytterligare ledtråd men det behövdes ju inte)
@KaitsuH var först, bilden över till dig

Ursäkta att jag säger det, men har väl varit klart att han är galen minst 5-10 år? Bra naiv om man bara insett det det senaste halvåret. (n)🤦‍♂️
point well taken - har ångrat bilvalet (hade inte Tesla tidigare) sedan fackkonflikten drog igång i Sverige och Twitter->X, och hans åsikter, och inte bara galenskapen, började bli tydliga för mig. Naivt? Ja, visst skulle man kunna sett det tidigare. (Och är fast med bilen ett tag till☹️).

@e18 får nästa bilden, då han hittade mackan. (Fast jag kännde bilen nog.)

Oj, nu känner jag att jag snodde priset här...
Men om jag inte minns fel så gillar finländaren älvar - så vad hetar denna (som säkert varken har tilräckligt med fisk eller är vild nog för att vara interessant att padla för honom)
IMG_1729.webp

Ursäkta att jag säger det, men har väl varit klart att han är galen minst 5-10 år? Bra naiv om man bara insett det det senaste halvåret. (n)🤦‍♂️
Konsumenterna och företagen (tjänstebilar) har insett det nu i alla fall när 3lon har visat sitt rätta ansikte. Det är ingen varumärkesfördel att vara n*zist.
Försäljningen av nya elbilar i Sverige under 2024:
1741336631124.webp

Och hittills under 2025:
1741336742758.webp

Man får hoppas att Tesla-folket har leasat sina bilar för andrahandsvärdet lär ju vara helt till råttorna nu. Det är väl bara en tidsfråga innan aktivister börjar springa runt och måla hakkors på bilarna.

Ursäkta OT, nu tillbaka till @e18 ’s vackra Norgebild.

Korrekt. Bilden är tagit från gondolen upp till Pila. Vi gjorde en felbedömning en solig söndag när vi skulle flyga hem på eftermiddagen; vi trodde vi var smarta när vi körde till Pila för att komma närmare flygplatsen. Men där var ju halva Milano. Tack vare tips på Freeride var vi i alla fall inte kissnödiga när vi ställde oss i den värsta kön för att ta gondolen upp.
IMG_1709.webp

Jag är så glad att min extremt obekväma erfarenhet i Pila-liften har kunnat underlätta tillvaron för er andra här på forumet.....!!! ;)
Tänker på dig varje gång jag stiger på en lång gondol..! Senast denna i lördags :

1741364015853.webp

Det är väl inget! Grindelwald - Männlichen brukade ta 29 minuter! 😅 Den nya där 17 min enligt samma hemsida. Den gamla var världens längsta gondol när den öppnade.

Edit: som ledtråd kan nämnas att gondolen som syns i bilden tar ca 6,5 minuter, och är gratis!

Edit 2: verkar behövas lite fredagspartymusik! 💃🕺

Senast ändrad:

Snödjup

Tillbaka
Topp