Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Also known as Rivendell...

1741966434400.webp

Då kör vi igång lördag eftermiddag med Sveriges (världens?) svängigaste band!

Och så tar vi en bild på det också. På tal om klassiska repor syns uppe till höger ett fält med massa spår, vad heter åket?
1742035718859.webp

Plötsligt smyger den gamla Verbier-luffaren @FilipNorin in i tråden igen och kniper då så klart gåtan. Catwalk är namnet på den klassiska Verbier-repan, och här ser man den välbekanta grytan som jag tror till och med @PisteCarver skulle uppskatta! :)
Ovanför till vänster tronar mäktiga Bec des Etagnes Face Nord upp sig, körde du den @FilipNorin ?
1742040961246.webp

Senast ändrad:
Plötsligt smyger den gamla Verbier-luffaren @FilipNorin in i tråden igen och kniper då så klart gåtan. Catwalk är namnet på den klassiska Verbier-repan, och här ser man den välbekanta grytan som jag tror till och med @PisteCarver skulle uppskatta! :)
Ovanför till vänster tronar mäktiga Bec des Etagnes Face Nord upp sig, körde du den @FilipNorin ?
Visa bilaga 38334
Nej har aldrig varit uppe på bec des etagnes... men man ska väl dit igen nån gång!

Klent med gissningar, men nån måste väl vara först.
Men den här kan ju för bövelen vara var som helst... Tycker mig se ngn form av elstolpe där, och av principiella skäl säger jag alltid La Thuile om där är elstolpar....:oops:

Tycker mig se ngn form av elstolpe där, och av principiella skäl säger jag alltid La Thuile om där är elstolpar....:oops:

Mina ögon frös till is senaste jag åkte genom lila St Bernardspasset så jag får tro dina ord. Där är t.om. kallare och blåsigare än på Hyllie stationstorg i Malmö (nja nu överdriver jag kanske).
Men ja, några rejäla el-stolpar var där nog. Gissningsvis ledningar från ngt kärnkraftverk i Frankrike till italienarna (som ju av princip inte har kärnkraft... på egen mark).

Ska iväg nu. Fritt fram för vilken "nykomling" som helst. Dvs alla som inte har lagt upp mer än 5 bilder...
Edit: Om ingen lägger upp nånting imorgon så får vem som helst hålla liv i tråden. Kommer själv troligtvis inte kolla här i en vecka, typ.

Engelberg (Steinberg)?
Var ju så klart en lätt gissning med tanke på att det var jag som la upp den. Rätt är den också, så din tur @SoulRider
Rotstöckli mitt i bild, och man skymtar Rotairs liftstolpe. En variant på Steinberg rakt ner i mitten som inte är helt trivial att hitta genom med alla klippor man kan ramla ner över om man åker fel.

Först tänkte jag att du frågade efter namnet på repan som går rakt ned på facet som är mitt i bild. Och tänkte åh f-n, det ser ut att vara riktigt hårigt... Men sen förstod jag att det nog är repan nedanför fötterna du syftar på. Vet jag vad den heter, nej tyvärr inte. Men jag chansar på att det är i Schweiz för att kanske få en ledtråd iallafall :)

Åket heter Col du Vallon som jag har förstått det. Fint åk med mäktiga vyer och långt från folkmassorna. Vi var helt själva i åket. Tyvärr lite väl lång transport på slutet, men det får man stå ut med ibland. Helt riktigt att åket nås med gondolen Mont Vallon.

Tiki-taka med @Kalle_Luzern

Dags för Funky Friday med Will Smith.🔊🕺🎉
Någon kanske tycker att bakgrunds beatet låter bekant? Jodå, det är taget från Sister Sledge’s klassiker ”He is the greatest dancer”.

Bildgåta:
Det här hotellet har väl rätt bra ski-in/ski-out?⛷️
Förutom det så var det supermysigt och väldigt trevligt, och utsikten vid frukosten gick inte av för hackor.
Vad heter hotellet som jag gärna rekommenderar?
1742577880120.webp

1742577941271.webp

Trodde ni att det räckte med att svara på det?;)
Här kommer mer Funky feeling med Will Smith, och vilken låt och soulgrupp kommer bakgrunds beatet från här?

Dags för Funky Friday med Will Smith.🔊🕺🎉
Någon kanske tycker att bakgrunds beatet låter bekant? Jodå, det är taget från Sister Sledge’s klassiker ”He is the greatest dancer”.

Bildgåta:
Det här hotellet har väl rätt bra ski-in/ski-out?⛷️
Förutom det så var det supermysigt och väldigt trevligt, och utsikten vid frukosten gick inte av för hackor.
Vad heter hotellet som jag gärna rekommenderar?
Visa bilaga 38424
Visa bilaga 38425

Trodde ni att det räckte med att svara på det?;)
Här kommer mer Funky feeling med Will Smith, och vilken låt och soulgrupp kommer bakgrunds beatet från här?
Bilderna är lite för kluriga så jag försöker mig på låten, vilken är enklare... Helt klart Monie Love.

Helt klart före Will Smith i alla fall. Men först var väl The Whispers.

Bilderna är lite för kluriga så jag försöker mig på låten, vilken är enklare... Helt klart Monie Love.

Helt klart före Will Smith i alla fall. Men först var väl The Whispers.
….. and the beat goes on…🎶
Och det var helsköna The Whispers som skrev låten som blev deras största hit.
Självklart har jag vinyl albumet i original.:)

Jag trodde att det skulle bli @Hawk100 som tog den här, men nej, det krävdes en heavy metal aficionado för att knäcka det.:devilish:🤘

Nu är det bara hotellet kvar….

Satan hurudana ledtrådar! Om jag ens börjar att lyssna på sådant, frugan kastar mig ut från hemmet! Hmmm, men där kan finnas en ide?

Snödjup

Tillbaka
Topp