Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Steinskarstinden kanske?

Edit: det ser snarare ut som Storsteinnestindan.
Den uppdaterade gissningen är rätt :)

En liten bild från åkningen kan jag bjuda på också:
DSC09558-Pano.webp

Det var dåligt med gissningar här. Någon liten ledtråd kanske behövs? Bilden är tagen i samma system, och samma dag (3 april) som en "fikabild" man finner i en annan tråd.

Hur nära vill du ha det? Fikabilden är jag ganska säker på är Cervinia i alla fall :P
Du får gärna försöka lokalisera det ännu mer, men jag nöjer mig gott med Cervinia :) Att få klarblå himmel, vindstilla och dessutom 30 cm fjäderlätt puder hade jag inte räknat med i April.

Hur som helst, åter till @RandoScando

Du får gärna försöka lokalisera det ännu mer, men jag nöjer mig gott med Cervinia :) Att få klarblå himmel, vindstilla och dessutom 30 cm fjäderlätt puder hade jag inte räknat med i April.

Hur som helst, åter till @RandoScando
Jag tror inte jag klarar det närmare, känner inte igen bergklumpen och jag kommer ganska dåligt överens med italienska kartor...

Det har ju varit en ofattligt dåligt säsong här uppe, så det börjar bli knepigt med bilder som ägnar så åt gissning, men den här från igår skulle kanske funka okej? Vilken topp är vi på väg ner från?
DSC00175.webp

Tänkte i så fall släppa den vidare
Men om det inte kommer något svar eller gissning under kvällen.

Men om det är vad jag tror så begriper jag inte vad du gör söder om Sveg?

Tänkte i så fall släppa den vidare
Men om det inte kommer något svar eller gissning under kvällen.

Men om det är vad jag tror så begriper jag inte vad du gör söder om Sveg?
Ser tunt ut än så länge - och det händer att jag är riktigt lång söder om Sveg faktiskt! Mer och mer sällan för skidåkning dock, finns inte så mycket anledning till det längre ;)

Ser ut som taget från den fjärde toppen vi besökte dagen jag tig den tidigare bilden, men någon annan får ta den, jag har slut på snöbilder tror jag, och kan inte garantera att det blir några fler ikväll 🤷

Japp självklart
Ursäkta sent svar.
Var upptagen

Acceptabel anledning för frånvaro från freeride.se... ;) Bild kommer, dock ej av riktigt samma klass.

Vad heter pisten som jag markerat en del av med grönt? Namn tack, vet ej om den har något nummer.

Senast ändrad:
Hej bara. Även blind höna hittar ett korn ibland?!? :)
Har inte koll på alla toppar som passerat denna tråd. Men från vilken topp är denna bild tagen (i måndags?)
1000000813.webp

Hej bara. Även blind höna hittar ett korn ibland?!? :)
Har inte koll på alla toppar som passerat denna tråd. Men från vilken topp är denna bild tagen (i måndags?)
Visa bilaga 39094
Hallå, nån där!? Som barnen brukar skriva...
Här kommer en bild åt andra hållet. Bör göra det lättare att ringa in.

Bilagor

• Screenshot_20250425_140956_Photos.webp
    Screenshot_20250425_140956_Photos.webp
    465.3 KB · Besök: 50
Tillbaka
Topp