Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Vems är båten och vilken skidort syns?
(Bild från en polare)

Bilagor

• IMG_1469.webp
    IMG_1469.webp
    90.2 KB · Besök: 65
Kanske lite svårt utan lite mer landskap. Här mindre zoomat, ett skidområde syns till vänster.
Edit: vi är rätt centralt i ett alpland. ;)
IMG_7927.webp

Och nu blev det ju lördag. 🤘

Senast ändrad:
Sevärt, men ”originalet” med Alcazar är bättre!💃🕺
Eller det riktiga originalet som Alcazar har tagit sitt beat ifrån - Sheila B. Devotion med ”Spacer” från 1980.
Tyckte den var lite rolig. Svenska som sjunger!
Då slår jag till på Sustenhorn!
Visst, ståliga 3502/3503 m, beroende på karta. Första två bilderna tagna nere vid östra änden av Brienzersee. Hasliberg och toppstationen Planplatten syns i andra bilden. Tredje tagen på sydsluttningen av Stanserhorn.

Över till @PisteCarver

Vafalls, har du varit i Kuhtai utan att deklarera det? ;) Åkte ni där? Verkar ha fina backar men låg fallhöjd pga att dalen ligger högt. Och mycket charter från Öst (inkl ett visst krigförande land).
Finns det charter i Kühtai?
Ja, vi åkte där en dag under påsken det här året när vi var i Pitztal (såg inga krigförande charterturister).
När det är gott om snö där under feb så är det ett lättillgängligt offpistparadis.

ser ut som Getryggen sticker upp till höger i bild..?
men vilket vattendrag; är du ute och paddlar på Enan?
Rätt Ivo. Din tur.

Jag tror att du var på Snasahögarna samma dag? Enan uppströms Sevedholm. Fin paddling som attan, men dryg att dra kajak i 3 km enkel väg. Nästa gång hyr jag någon av kanadensarna Storliens Högfjällshotell har liggandes vid Enan.
1748939977912.webp

Sure is. Marknadsförs som världens längsta svarta pist på 16 km med 2000 höjdmeter.
Nog fan är den lång alltid, men svart? Det vette tusan. Den första halvan bjuder på riktigt trevlig åkning som kanske mer går åt röda hållet med vissa svarta partier. Den andra halvan är snudd på längdåkning. Framförallt när det är påsk, och tvivelaktiga snöförhållanden på lägre höjd.
Mycket märkligt att man inte har en lift som tar en upp igen efter första halvan. Det hade varit grymt, alpernas mest givna nya lift?

Vassego @Kalle_Luzern

PS. Nu jevvlar smäller det snart, de gamla rävarna i Accept lirar på Grönan ikväll. Tack så mycket. 🤘

Edit. Och naturligtvis, i bakgrunden syns de legendariska piggarna Aiguille d'Arves.

Som Churfirsten på steroider de där tre topparna. (y)😄
Såg Accept som förband till Slayer och Rammstein. 🤘Tydligen 20 år sen redan ser jag nu när jag googlade. 😱

Vad heter vattenfallen här?
1748972554445.webp

1748973061788.webp

Senast ändrad:
Ursäkta en pistamatör - vad har ni på fötterna när ni ska lufsa uppåt i sådan snö?
Ascension plates! Var väl Niko Schirmer som sa att det är som doping för att klättra rännor när snön är mjuk. Det är nog vanligare med puder, men även i djup sockersnö gör de sitt.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp