Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Jaha då sitter man här o fredagsrocken ligger på mig. Hittade en för tråden lämplig låt
Nu kan man rösta: Vilken dialekt är vackrare att lysna på: skånska eller österbottniska dialekten? (Jag förstår varken... Hmm, österbottniska nog litet lättare.)

Senast ändrad:
nå vi översätter lite: bandets namn:tre och potatissäcken, låten fritt översatt; den svarthåriga kon. Något för dialektforskarna att gotta ner sig i…
Men dendär stigen vi traskar på heter något och går då som @KaitsuH redan sagt till hemavans branter från ett ställe med ett namn…

Drottningleden mellan Laisaliden och Hemavan?

Här är någon annans foto från typ samma plats (nej jag fotogooglade inte eller använde Lens...)... tack till KaitsuH som gärna får posta nästa bild.
Hemavan var alltså i princip rätt (det vore bra om gissningarna besvaras/kommenteras tydligt).

1758888021783.webp

Senast ändrad:
Nåja @fredw tog den. Jag lovar ge en lättare bild nästa gång;
Men som sagt hemavans branter skymtar i horisonten. Gällande den svarthåriga kon så skymtar kobåset till höger, där det nog erbjuds svart åkning. Vi går på drottningleden nära Laisaliden och lite längre fram ansluter den till kungsleden. Easy piece då man kan den;)
Bilden från juli då vi sysslade med familjevänlig fjällvandring. Förvånansvärt lyckat val med Hemavan, så har man ungar,som inte duger till riktig vandring,kan jag rekommendera Hemavan

Gällande den svarthåriga kon så skymtar kobåset till höger...

OK! Fin bild, det var bara svårt att hitta ledtrådar. Och jag uppskattar att "den svarthåriga kon" inte syftade på Hennes Majestät... :rolleyes: ;)

Kaitsuh jobbar tydligen på sin badring, och Chat-GPT blir bara bättre och bättre på att göra bilder... Om jag känner KaitsuH rätt (har dock aldrig träffat honom) så hoppas jag att han förlåter mig.

1758889818734.webp

Bild kommer!

Senast ändrad:
Det är inte Kaiserwetter alla dagar, det måste ju få snöa litet också. Vad heter denna skidort?

1758892563050.webp

Var ute på en liten utflykt igår och tog då denna bild. Som uppenbarligen är kraftigt beskuren, men jag vill ju inte att det skall bli alltför enkelt på en gång. Kanske det är ändå?

Nåväl, nya bilder kommer för varje gissning för att ni i slutändan ska ha lagt pusslet.
Vilken byggnad är jag ute efter?
1758908002835.webp

Hen (men får man säga i det här istället hon?) är kanske St. Birgitta? Nu frågar jag, vad har du gjort där?

Var ute på en liten utflykt igår och tog då denna bild. Som uppenbarligen är kraftigt beskuren, men jag vill ju inte att det skall bli alltför enkelt på en gång. Kanske det är ändå?

Nåväl, nya bilder kommer för varje gissning för att ni i slutändan ska ha lagt pusslet.
Vilken byggnad är jag ute efter?
Visa bilaga 40623
Oj så lätt!!!!!
.
.
.
.
När man vet var du var igår…..🤣🤣🤣

Snödjup

Tillbaka
Topp