Hawk100
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
jajamensan….!!Nolbybacken då kanske?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
jajamensan….!!Nolbybacken då kanske?
Hmmm....är det därför det dröjt 4 dygn? För den var klurig? Intressant, för jag trodde den skulle ryka omgående.Les Trois Évêchés?
Hur kan ett berg heta ”Vackra kusten”?
För det är väl Bellecote sett från Courchevel?
Tyckte det var något vagt bekant med det där berget.......Visst är det mäktiga Bellecote sett från Courchevel. Och man ser ju även nya toppstationen på ryggen till vänster.
Över till @PisteCarver
Aha! Entrecote!Wallander har fått en AI-kompis...:
The French word côte derives from the Latin costa, meaning "rib" or "side," and was used to denote a "slope" or "hillside" in Old French. From this root, it developed into related meanings such as "coast," "rib" (of meat), and to mean "beside" or "alongside".
Aha! Entrecote!![]()
Finns en del att välja bland på Face Nord. Inget litet Laub här inte...
8 måste väl vara för bergsbestigare?Finns en del att välja bland på Face Nord. Inget litet Laub här inte...
Har dock inte provat allt för många av varianterna där, vilket väl är tur....
Men 6, 7 är ju helt klart avklarade. Och jag skulle tro vi gjorde 3an (eller var det 4/5?) där i början av 2k-talet @Hawk100 ?
Ja, någon eller några av 3-5 har vi gjort. Stod och tittade ner där i våras, men kände inget jättesug efter att åka det igen, trots gott om snö. Faller man och börjar tumla går det nästan inte att undvika att rulla ut över ett eller ett par klippartier....Men 6, 7 är ju helt klart avklarade. Och jag skulle tro vi gjorde 3an (eller var det 4/5?) där i början av 2k-talet @Hawk100 ?
Aha! Entrecote!![]()
Helgerån!!
Helgerån!!![]()
Nej då, en njutbar nedfart för de flesta.... Ser dock lite knivigt ut vid 3:27...8 måste väl vara för bergsbestigare?![]()
Nej, men rätt landTänkte först St Johann och Kitzbühel men icke…
Så vad har vi här? St Johann är väl korrekt till viss del iofs....
Men hur var nu frågan?
Fast....Nog är det ändå två liftsystem enligt din definition. Flachau och Flachau-Winkl är väl ihopbyggda numer..Men hur var nu frågan?
Jag kom just på att jag ställt den fel, det är tre liftsystem i bilden, och med liftsystem menas att man ska kunna åka i det utan att behöva promenera eller åka buss mellan liftar.
Nej, kollade Bergfexkartan och det är en 600-700 meters promenad eller skidbuss mellan liftarna.Fast....Nog är det ändå två liftsystem enligt din definition. Flachau och Flachau-Winkl är väl ihopbyggda numer..
Hmmm....vad är då Panorama Link gondola lift för något? Du får googla på den.Nej, kollade Bergfexkartan och det är en 600-700 meters promenad eller skidbuss mellan liftarna.
Flachauwinkl/Zauchensee och Flachau/Wagrain är inte riktigt sammanbyggda.Hmmm....vad är då Panorama Link gondola lift för något? Du får googla på den.![]()
Jaja, det var den du tänkte på Aber naturlich.
Otroligt!!!Hmmm....vad är då Panorama Link gondola lift för något? Du får googla på den.
Men...här lades planer för vintern upp, var befann vi oss? Gatan nedanför duger gott.Visa bilaga 40724
Stockholm City. Gissar kungsgatan nedanförHmmm....vad är då Panorama Link gondola lift för något? Du får googla på den.
Men...här lades planer för vintern upp, var befann vi oss? Gatan nedanför duger gott.Visa bilaga 40724
Ja det är synnerligen mäktigt @Hawk100 !Otroligt!!!
Jag har varit där…… OCH jag kan svaret!!!
Skulle jag nog vilja påstå. Visserligen bara åkt i Zauchensee men tyckte det var fint. Gles och fin lärkskog som tydligt syns på PC's bild, vilket naturligtvis ger trevlig och lättillgänglig OP.Bortsett från höjden över havet och ev dålig snötillgång - är detta ett område (Amadé) som är värt en skidvecka? Typ Zillertal?
Jajamän. I princip ovanför Thelins vid Hötorget.Stockholm City. Gissar kungsgatan nedanför
Parpaner Rothorn.Visa bilaga 40746
Vilken topp är vi påväg för?
Tackar!Snyggt! Över till dig @STORPOTATEN
Nej.Dalälven??
Jajamen!Kan älven heta Ljusnan?