Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Tack @David75

Var är den här bilden tagen?
20250828_093510~2.webp

Då tar vi en bild utan världens brantaste bergbana eller speciellt mycket annat brant heller….Vad heter skidbacken? Och var hittar man den?
1759943591581.webp

Här har jag och en kompis snörat på oss splitboarden för lite liftnära off pist. Men vad heter skidorten man skymtar där nere?
IMG_7600.webp

Det var en bra gissning, så ger dig rätt för det! Bilden är tagen på berget Rastkogel, vid byn Vorderlanersbach så Mayrhofen är väl närmsta större ort!
Över till dig! ✌️

Tack @Cusp det var en vild gissning!

Börjar med en fredagslåt, Richie får verkligen till sången här och Charlie B på trummor är ju alltid bra!

Här får man gissa på var vägen tar slut, det är ganska nära... Nära från där bilden togs, det är långt hemifrån för dom flesta.
20250512_132730.webp

Hoppas jag inte haft med denna bild? Men frågan är hursomhelst vilket skidområde? Ger er även lite musik till fredagsmyset. Frikopplad från gåtan, men en goding jag glömt bort

Bilagor

• IMG_0910.webp
    IMG_0910.webp
    659.8 KB · Besök: 77
@David75 närmar sig… men inte rätt
Jävlar så fint musik! Har ni läst den här: https://www.sverigesradio.se/artikel/sveriges-radio-program-ledde-till-kritikstorm-pa-aland

Jag tror de borde spela bara Viktor Hurmio till ålänningar, så vore de alla nöjda som fan!
e dehär gammal disco? Orkar i te googla men tycker de e tidigt 00tal? Åtminstone så var jag i hfors då och detta gillade nylänningarna. Undertecknad fick förlita sig på urbaanisanakirja

First things first, lite rock. Schweiziska Celtic Frosts låt som cover av Obituary från deras klassiska album Cause of Death. :devilish: 🤘
Fråga då, vad heter toppen?
1760202435054.webp

Snödjup

Tillbaka
Topp