Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Nu blev det rätt. Ovanför Grindelwald på 2680 m utan lift.
1760206054362.webp

Din bild och rocklåt @David75 🤘

Ja, man kan ju inte släppa ut @Hawk100 där för bövelen. Hade aldrig jag gjort.
För då vet man det händer saker som inte skall få hända.

Tårtan. Tortin. Chassoure. Ovanför Siviez. 4Vallees.
Ja, Tortin är närmaste namnet på kartan. Och även namnet på sittliften i bild.

Över till Verbier-älskaren @STORPOTATEN

Ok, här kommer en liten höger. Var befinner vi oss där högern läggs?
Går även bra att ange namnet på den högsta toppen i bilden.

1760533703242.webp

Senast ändrad:
Allt snack om skånska skidorter gör mig konfunderad? Finns de sådana, förutom @fredw s 2go Hooks creek? Föreslår Zugspitze?

Jag tror att bergstoppen i fjärran till höger är Dent Fevre (ej högst i bilden) ovanför Ovronnaz, och bilden är tagen någonstans i övre delen av Verbierområdet.

Jag tror att bergstoppen i fjärran till höger är Dent Fevre (ej högst i bilden) ovanför Ovronnaz, och bilden är tagen någonstans i övre delen av Verbierområdet.
Dent Favre? Ja kanske det, orkar inte kolla.
Och övre delen i Verbierområdet är kanske att sträcka lite på det, det är ju en bit utanför Verbierområdet (grön ring) skulle jag nog vilja påstå.
Men vem orkar vara petig när PC vill ha sin del av Funky Friday - vassego PC.

Och @Hawk100 , det är alltså INTE Bec des Rosses 3223 möh i bilden, utan Bec des Etagnes 3232 möh, och såvitt jag vet har inga klimatförändringar minskat den toppens höjd. ;)

1760715612798.webp

Snyggt taget där @Kalle_Luzern !
Det fanns en del ledtrådar, traditionell serbisk mat på bordet (inget för veganer… 🤷‍♂️), folk röker inne på restaurangen (inte i EU), sång på serbiska och den kyrilliska skriften på ölglaset.
Landet har sina politiska problem, men sedan ett par år är närmandet till EU tydligt, nu så har de hängt upp EU 🇪🇺 flaggor varvat med serbiska 🇷🇸 flaggor på varje lyktstolpe var 50:e meter längs motorvägen de sista 10 km in mot flygplatsen.

Din tur då @Kalle_Luzern , och det är riktig funk som gäller på fredagar, inte Tina Turner musik besudlad med dödskallar!☝️:ROFLMAO:

Tog det på bryggeriet så klart. ;)🍻
Aldrig lärt mig vad funk är exakt. Polare spelar i ett band som han påstår lirar funk, låter inte som Funkytown men kanske lite inspirerat? 😅
Slänger in skåningarna här. Svänger iaf.

Sen bild då, var är bilden tagen?
1760721112856.webp

Snödjup

Tillbaka
Topp