Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Så här ser det ut om man vänder blicken söderut.
Men det är inte från samma toppstation, frågan gäller fortfarande första bilden.
1762433239023.webp

Stubai någonstans. Bergstation Wildspitz?
Ja, det är helt korrekt.
Första bilden är från toppstationen DSB Wildspitz 3212 möh, och högst i Stubai systemet.
Bergstoppen i bakgrunden är Olperer vid Tuxer Gletscher.
Andra bilden är från toppstationen Schaufeljoch 3170 möh, och om man förstorar bilden så ser man till vänster långt i bakgrunden Marmolada med Sassolungos mörka kontur framför i perfekt siktlinje.

Din bild @Kalle_Luzern !

Då var jag inte så långt borta... jag var uppe på Tiefenbachkogel och irrade, kände igen delar av panoramat men fick inte till det helt!

Har man den utsikten när man flyger ut från Hundschopf?
Den där tvärgående klippstrukturen som på bergen i bakgrunden är typisk för vissa delar i Schweiz. I Österrike har jag bara sett det på ett ställe, ett kort stycke i inre delen av Pitztal.

Har man den utsikten när man flyger ut från Hundschopf?
Den där tvärgående klippstrukturen som på bergen i bakgrunden är typisk för vissa delar i Schweiz. I Österrike har jag bara sett det på ett ställe, ett kort stycke i inre delen av Pitztal.
Lite likt är det nog, men aldrig flygigt ut från Hundschopf så vet inte säkert. 😅 ⛷️ Du är i rätt skidområde, så ger rätt för det. Bilden tagen vi toppen av Läger, stolslift mellan Männlichen och Tschuggen.
Ja, ser rätt ofta de tvärgående strukturerna här.

Tillbaka till @PisteCarver

Belgrad?

Inga "spissar" vid horisonten för ovanlighetens skull, bara den sköna blå Donau vid horisonten (fast litet grå just nu?) men du har faktiskt lyckats få med en "ski simulator" som ligger vid pilen! ;)

1762514265902.webp

1762514306132.webp

Senast ändrad:
Belgrad?

Inga "spissar" vid horisonten för ovanlighetens skull, bara den sköna blå Donau vid horisonten (fast litet grå just nu?) men du har faktiskt lyckats få med en "ski simulator" som ligger vid pilen! ;)

Visa bilaga 41427
Visa bilaga 41428
Imponerande utförligt svar.(y)
Donau i bakgrunden ja, och bifloden Save närmast.
Och Belgrad är staden (och på din satellitbild ser det ut som om stadens reningsverk har slutat fungera 💩).

Din tur @fredw !

Imponerande utförligt svar.(y)
Donau i bakgrunden ja, och bifloden Save närmast.
Och Belgrad är staden (och på din satellitbild ser det ut som om stadens reningsverk har slutat fungera 💩).

Din tur @fredw !

Ja jag började vid Koblenz och hann gå igenom bl.a. Elbe, Rhen, Mosel, Neckar, Main, Wisła plus en del mindre floder jag aldrig hört namnet på innan jag kom till Donau... :ROFLMAO: Tyckte det såg ut som en bred rak kanal däruppe men det var ju moder Donau.

Återkommer med annan flygbild!

Vilken stad ser man här? (7 år gammal iPhone XS, sorry, inte så bra i mörker...)

1762518838758.webp

Edit: Det är ju fredag, musikdax med en ledtråd från 80-talet... Var på väg från mitt andra hemland när jag satt på det där flyget.

Senast ändrad:

Snödjup

Tillbaka
Topp