Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Mh, ingen annan som gissar här. Då är det kanske tagen från borgafjällsbackarna och vi ser Norra Borgafjället/ Klöverfjället i bilden?

Jo, man skäms ju lite. Vet inte hur ofta man har sett och fotat blåstenen från andra sidan. Men det jag fick scrolla genom scandi-skidortslistan för att komma på det. Profilen borde man ju känna igen...

Nåväl. Inte hemma, så väldigt begränsat med bilder. Här är vi i ett tåg på väg till skidsemester. Frågan är bara, vilken är närmaste skidanläggning när bilden togs?

1774295718667.webp

Yes. Mycket riktigt är det göta älv och alebacken som är närmast.
Har åkt där många gånger med tåg på väg till skollov hos morföräldrarna och "skidbacken" på morfars infart. Den var dödsbrant! 😱 Mot slutet behövde man aldrig staka. 😊

Då undrar jag vilken gondol jag har klivit av och vad som är speciellt med de pister som går härifrån.

Ledtråd #1: Man kan även välja en svart nedfart härifrån, men den skylten satt på en annan stolpe.

where2.webp

Bra, äntligen en gissning. Tyvärr fel, men det blir en ny bild. Bilden är tagen i princip från detta pass, där man har skön utsikt åt många håll.
1774619768506.webp

Ut på tur här, vad heter hyttan/cabanen/refugen?

Visa bilaga 44815
Har var det väldigt tyst!!!
Och inga nya ledtrådar heller…..
Så jag kör väl en ”Brallo” och säger att den där lilla fikastugan heter Cabane Becs de Bosson och hittar nära Grimenz…..
Varit över gränsen i veckan, så passar väl med lite tysk eurodisco.

Sen undrar jag var bilden är tagen.
Visa bilaga 44864
Titlis?

Tillbaka
Topp