Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Får man gå med såna där bindningar? Står väl i en annan tråd att det är urtråkigt att traska runt med tung utrustning.
Det får man, absolut. Bra dock med grymma ben. Men det har man ju. 🤪
I det här fallet hade jag kraschat mina lättare skidor med lättare bindningar så hade inget val. Men vafan, det är ju bara att knata. Det är fortfarande bättre än när man gick långa turer med Secura-fix en gång i tiden.
Har lite svårt att förstå vikthetsen, och det är ju likadant i MTB-världen till viss del. Vet folk som bara måste byta pedaler för att de är 40 gram lättare..... När man nog vinner lite mer på att istället bli av med en av de där ringarna runt magen. 😆

Det får man, absolut. Bra dock med grymma ben. Men det har man ju. 🤪
I det här fallet hade jag kraschat mina lättare skidor med lättare bindningar så hade inget val. Men vafan, det är ju bara att knata. Det är fortfarande bättre än när man gick långa turer med Secura-fix en gång i tiden.
Har lite svårt att förstå vikthetsen, och det är ju likadant i MTB-världen till viss del. Vet folk som bara måste byta pedaler för att de är 40 gram lättare..... När man nog vinner lite mer på att istället bli av med en av de där ringarna runt magen. 😆
Vad vet jag. Läste bara att det var nybörjarfelet #1, att gå med för tung utrustning... Jag gör ju felet varje gång för att jag har bara tung utrustning. Även mina nya lätta bindningar är ju svintunga för många...
Ja, 2 löppass till på hösten så går det fint. Eller så får man ta en extra KEX paus på vägen upp då...

Njaa, varken Italien eller Frankrike här på bilderna.
På väg ner..
1776745892820.webp

Jaha, Kapelle St. Wendelin, borde man ju anat.
True dat, vid Jeizinen/Feselalp. Men vad heter 4-tusingen? Den behöver nog du svara på för att få godkänt.... ;) :cool:
Gick ni till Einigs Alichji/Niwen?
Nej, riktigt så spänstiga kände vi oss inte, utan målet var rött kryss, men det drog in en hel del moln, så för att slippa åka i flatljus avbröt vi och drog ned vid gröna krysset. På ett ungefär.
På bild No2 ser man ett gäng lirare som står dit vi tänkt oss att gå.
1776785122056.webp

True dat, vid Jeizinen/Feselalp. Men vad heter 4-tusingen? Den behöver nog du svara på för att få godkänt.... ;) :cool:

Nej, riktigt så spänstiga kände vi oss inte, utan målet var rött kryss, men det drog in en hel del moln, så för att slippa åka i flatljus avbröt vi och drog ned vid gröna krysset. På ett ungefär.
På bild No2 ser man ett gäng lirare som står dit vi tänkt oss att gå.
Visa bilaga 45234
Skönt, då kan någon annan spana den. Ute på vift med jobbet så kan inte kolla här så ofta. :)

Snödjup

Tillbaka
Topp