Var köper man snowboards som är längre än 165cm!?!

Kaskar

Aktiv medlem
Nu har jag börjar rodda inför säsongen och som den tilltagne man jag är vill jag ha en planka över 165cm men var f-n köper jag det. Jag har surfat runt på de sajter jag kan; junkyard, boardstore, oneoff (som verkar ha lagt ner försäljning på sajten?), inte ens hederliga gamla HangLoose har nåt över 163. Tips?

kolla in på blue-tomato.at, dom har ett grymt lager med brädor. Du borde kunna hitta dig nånting där.

OK. Jag omformulerar. Var kan jag köpa i Sverige, och inte nödvändigtvis online, å helst i Sthlm...

Jag vill ju klämma på skiten också

Kolla ut potentielle brädor på blue-tomato eller hot-zone. Sen kan du ju kolla på ressensionerna här på sidan för att få en bra bild om hur brädan är. Du vet ju antagligen vad du vill ha för egenskaper på brädan. Det verkar ju som om att du funderar på att köpa på nätet ialla fall eftersom du kolla på junkyard och andra sajter.

Ett förslag på bräda är annars Burton Malolo, som ska åkas kortare än vanligt men är stabil och flyter kanon i löst. Finns i år som 166 men då ska man väga mellan 80-100 kg.

//Larsson

Hehe. Jag satt just å kollade på den :) Den verkar najs men jag undrar hur den klarar sig i hederliga svenska halvpistade backar med den där nos/tail-skiftningen. Jag åker gärna daff-daff men det är ju sällan det är garanterat. Har varit sugen på Triumph länge oxo men jag böjde lite på en i somras å de var ju mjuka som uppblötta pannkakor. Stenhårt ska det va.

Att jag kollar online beror mest på att de ställen jag varit in på bara har barnbrädor, under 160cm alltså, så då måste man ju vidga vyerna. Hur ser det ut på Stadium å andra konglomerat? Jag har ju av ren princip vägrat gå in i såna affärer i tio år men jag börjar frukta att jag måste in ändå?

.

Malolo kan man LÄTT kör både switch och hoppa och landa fakie och köra i vanlig pist och leka med.. det är inte sååå stor skillnad mot en vanlig bräda..

bara att den e typ rätt s¨jävla bakmonterad .. men det går ju att fixa .. (bindningsplaceringsvis om jag så får säga)

/Pinn

Fan man kanske ska spana in en sån då!
Bakmonterat kör jag med ändå så det passar mig utmärkt.

Om du vill ha en lång friåkningsbräda så kan jag ta o rekommendera Rad Air Tanker
stora och fartstabila brädor, den kortaste är 167cm, den längsta 2 meter... :)
Även Neversummer T5 kan vara värd att kolla upp...

Inser att detta inte var något svar på VAR man köper brädorna, men ett litet tips på två bra brädor är det iaf.

Lycka till!

www.rad-air.com
www.neversummer.com

-...

gå in till din lokala snöbrädeshop... kläm och böj på nån lagom lång bräda.. fatta tycke och beställ den längd du vill ha (förutsatt att den modellen finns i den längden)

affärer tar inte in dessa längre modeller för de säljer dem aldrig..

/Pinn

din bräda finns på rådomsvägen 3 i "sun after lake" bara hämta! nyvallad o klar! se din gästbok ang taxfree priser på årets modeller du diggar kaskar, klämde på malolo idag och den känns som ett bra åk på berget!!

/grime

Senast ändrad:
kompletterade förra året en 168 cm och en 156 bräda med en Malolo och är otroligt nöjd, pow pow är faktiskt ännu bättre än med den längre brädan, skogsåkningen var helt fantastisk, pist är super, parken funkar. Jag har inte använt mina andra brädor på hela förra säsongen!!!
Parken körde jag med iofs med skidor...

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp