varma pjäxor?

larzza

Medlem
varma pjäxor?
tjenare! jag skall köpa nya slalom pjäxor, men vet inte vilka som är bra.jag har läst en test gjord i österike som stod i tidningen råd o rön nr 10 - 06.jag hade tänkt mellan 2000-3000 tusen.pjäxan bör vara varm o sitta bra på foten,dom som har gjort testen använde sig bara utav sju st herr pjäxor,varav salomon perfoma 7cf var en utav dom bättre,men det finns väl andra likvärdiga pjäxor som inte va testade?är det någon som har något tips,det gäller en herr pjäxa.

Senast ändrad:
varma pjäxor?
måste bara få rätta dig å skriva att de heter PJÄXOR innan nån annan gör de.. rätta de innana nån blir arg å börjar klaga på att standarden på stavning är låååg här på freeride igen..

äre en freeride pjäxa för BC du söker?

varma pjäxor?
prova olika pjäxor i en fysik butik med kunnig personal (dvs inte stadium o dyl). pjäxorna är det viktigaste i utrustningen - oavsett om du bara åker 2-3 veckor om året eller heter anja pärson - och en bra pjäxa kostar minst 3000 kr.

varma pjäxor?
Tror inte att det skiljer så mycket mellan olika pjäxor i ditt prisläge. Det är viktigare att hitta en pjäxa som sitter perfekt på just din fot. En ngt för stor pjäxa behöver spännas hårt = foten blir kall pga blodflödet minskar. Är du som jag, extremt frusen om tårna, komplettera med värmesulor (använder själv Termic). Hjälper inte ens det: Skaffa Mooonbots...

Senast ändrad:
varma pjäxor?
För det första: gå till en butik som är duktiga på pjäxor och förklara vad du vill ha. Läs inte i en tidning vilken pjäxa som passar din fot bäst...

En pjäxa för 2000-3000kr presterar som en 2-3-tusenkronorspjäxa gör. Om du åker till fjällen vartannat år och sladdar ner för gustavsbacken bör du kanske inte lägga mer pengar på en pjäxa, har du högre ambitioner råder jag dig att skita fullständigt i priset. Pjäxan ÄR den viktigaste delen av utrustningen.

Angående varma/kalla pjäxor: En pjäxa som inte är för stor och som har en bra passform, i kombination med en tunn skidstrumpa med mycket ull håller dig varm.

Och gör inte som 99% av det svenska folket och köp en storlek för stort...

Tillbaka
Topp