Värmeisolering till skidpjäxor

TheSweetSpot

Aktiv medlem
Jag cyklade till jobbet härom dagen och använde neoprendamasker, eller vad det nu kan heta. Trots att det var under nollan frös jag inte om fötterna som jag brukar vid den temperaturen utan det var faktiskt varmt och skönt.

Nu kommer frågan om någon vet om det finns någon på denna sida Atlanten som tillverkar något i stil med dessa http://www.dryguy.net/BootGlove.php, eller om man måste beställa från USA? Är det någon som har testat BootGlove?

/.

Kul fråga!
Här i Trysil använder merparten av oss skidlärare sk pjäxmuffar som vi köpt av en dam i skidskolan. Tror att de finns att köpa fortfarande av en grossist någonstans i värmlands skogar. Kan kolla upp namnet imorgon. Helt stört bra uppfinning, man håller värmen inne och fukten och kylan ute. Många har dem nu när det är pisskallt och sen igen vid påsk när man kan tömma pjucken på vatten efter en lektion..

Ja va *** såna vill jag också ha kolla med damen i skidskolan och lägg upp kontaktinfo om damaskerna från värmland här eller på PM. Det är skitkallt om fötterna om vintern

Senast ändrad:
Men de kostar ju skjortan, jämfört med BootGlove i alla fall. Min tanke var att de inte skulle vara så dyra och att de skulle vara enkla utan batteri och annan teknik. Blir de dyra kan man lika gärna köpa elektrisk uppvärmning så vet man att man blir varm.

/.

Tillbaka
Topp