Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Beror på vad du ska göra. Tänkte du köra hård och slagig pist i hög fart är det inte optimalt, men annars är det bara ösa.Hawk100 sa:Tråkigt att höra.
Vågar man gå på Dynafit tech-bindningar på ett par 118-skidor eller blir det för vekt???
Hmm ... vad är det för problem du tänker på?chrillelille sa:Nån som vet om salomon/atomic åtgärdat problemen men gåläget och hålbilden? De har ju funnits ett tag nu..
Nej mina Guardians gick sönder när jag var i Whitewater i februari, i butiken där sa dom att varenda par dom sett går sönder förr eller senare. Det enda bra är att Salomon vet att dom suger så man får nyachrillelille sa:Nån som vet om salomon/atomic åtgärdat problemen men gåläget och hålbilden? De har ju funnits ett tag nu..
Tack MM. Problemen jag syftat på är att det verkar fastna mycket is/snö under främre delen under gång vilket gör att skenorna bryts av när man trycker ner bindningen i åkläge igen (tänkte om detta kunnats åtgärdas då problemen inte finns i samma utsträckning på t.ex. Duke).Mountain_Man sa:Hmm ... vad är det för problem du tänker på?chrillelille sa:Nån som vet om salomon/atomic åtgärdat problemen men gåläget och hålbilden? De har ju funnits ett tag nu..
De uppenbara konstaterade problemen är ju annars att bindningen går av, vilket med största sannolikhet beror på att den klämms ihop i åkläge med is under tådelen. Samt att den glappar något i infästningen i häldelen, vilket inte tycks påverka åkegenskaperna märkbart förutom möjligtvis i hård pist (inget jag märkt av vid åkning i alla fall).
/MM
Ok, då vet jag. Men det är inget som blir värre över tid då antar jag?Mountain_Man sa:@chrillelille
Då är jag med ... vet inte om det är ändrat på något sätt.
Det sistnämnda har inget med hålbilden att göra utan är en bieffekt av själva konstruktionen där häldelen vid utförskörning säkras med fjäderbelastade hakar.
/MM
Instämmer, det kan ju inte vara bra alls.Leder sa:Glappande bindning vid utförsåkning är totalt värdelöst, tycker jag. Ville bara få det sagt. =)
/Leder
Men , som konstaterats tidigare är det lilla glapp som finns i häldelens infästning normalt inte märkbart vid åkning och bindningen hör till en av de absolut mest stabila rambindningarna och är sannolikt betydligt mer stabilt än allt vad techbindningar erbjuder ...RWD sa:Instämmer, det kan ju inte vara bra alls.Leder sa:Glappande bindning vid utförsåkning är totalt värdelöst, tycker jag. Ville bara få det sagt. =)
/Leder
Problemet är väl snarare när och var de går sönder. Sist jag köpte turbindningar valde jag bort Salomon just pga att de verkar ha betydligt sämre tillförlitlighet än tex Marker. Om bindningen går sönder när man är långt ut i vildmarken kan det bli väldigt jobbigt att ta sig tillbaka igenvctr sa:....
Sen går alla bindningar sönder för eller senare. Åk så det ryker istället, för det är det skidåkning handlar om, och går något sönder, laga eller köp nytt. Tycker man det är dyrt med nytt finns begagnat eller så får man prioritera (skidåkning>allt annat i vardagen)
Jag är helt med på din linje att det finns lägen då grejer verkligen måste funka men man ska alltid ha i åtanke att grejer slits och går sönder också. Jag har personligen inga dåliga erfarenheter varken med Salomons eller Markers bindningar. Naxo (numera kursat) nx22 var däremot helt värdelösa.Kazle sa:Problemet är väl snarare när och var de går sönder. Sist jag köpte turbindningar valde jag bort Salomon just pga att de verkar ha betydligt sämre tillförlitlighet än tex Marker. Om bindningen går sönder när man är långt ut i vildmarken kan det bli väldigt jobbigt att ta sig tillbaka igenvctr sa:....
Sen går alla bindningar sönder för eller senare. Åk så det ryker istället, för det är det skidåkning handlar om, och går något sönder, laga eller köp nytt. Tycker man det är dyrt med nytt finns begagnat eller så får man prioritera (skidåkning>allt annat i vardagen)