Värsta Vurrpan!

Värsta Vurrpan!
Min värsta vurpa vad kan det nu vara? hmmm.... Joo när jag va i bräcke och skulle köra i ½ pipen så landade jag på kanten och fick jävligt ont!:P

Värsta Vurrpan!
umm kanske på jullovet. hade inte riktigt blivit van med att åka än då...
hoppade 180(ja skratta ni:P) i en mellan stor box, landade där som landningen börjar, skidorna lossnade jag flyger med ryggen neråt över hela landningen och landar på nacken/axeln=brutet nyckelben.

en annan har jag också: var i slutet av säsongen nästan bara jag och 2 kompisar i backen.
så tar vi och prövar big-jumpet(12m flat lr nåt) och vi hade på tok för lite fart pga. nysön.
så då satsar jag ordentligt och tar störtlopp, och har en helvetes fart flyger över precis hela landning och landar på flat mark, det var jävligt skönt kan jag säga:D

Värsta Vurrpan!
Jag har två fina crasher:P

1. Dels i åre på påsklovet 2006 precis när jag började bli säker på 360 . På första röda hoppet i bräcke är jag inte så konsentrerad och trycker ifrån för tidigt och gör 90 på kicken, stål kanterna fastnar i kicken och jag flyger med ryggen före och hinner inte tänka så mycket. Jag landar där landningen börjar(kulle typ) rakt på ryggen...Sedan glider polaren ner och tjuter av skratt, helt dubbelvikt. Jag hade ont i 2 veckor.

2. Kungsberget i år. Första röda i början av sässongen, jag kollar in hur mycket fart de andra tar, de flesta tar et par svängar, men väger säkert 20 kilo mer, så jag står och tvekar ett tag. Men sedan så kör jag, störtlopp hela vägen, inte ihopkrypt men ändå. Jag kommer till kicken som för övrigt var väldigt brant, och känner hur benen och ryggen trycks ihop. Jag slungas upp i luften och ser "där man borde landa" men är många meter högre upp fortsätter och landar en lång bit efter, i princip platt. Känner inget först men sedan komm smärtan i benen och jag låg och kved i ett par minuter, sedan kommer min kompis och gör exakt samma ssk men inte riktigt lika grov. Alla i liften skrattar...

En till krash, inte jag men iallafall. Jag och två till skulle lära oss raila, Jag och ena polaren hade försökt men hade haft för mycket bakåtlut. Sedan kommer han kör på railen, ramlar och tappar allt. Skidor stavar hjälmen flyger iväg och skidglasögonen, såg helt sjukt roligt ut.

inga brutna grejer och så, men iallafall.;)

Senast ändrad:
Värsta Vurrpan!
har 2 stycken.. en för typ 3 år sen.. ett hopp i trillevallen (typ röd linje) hade för mycket fart å landa för långt ner i i en isig landning på svanskotan = ambulans till åre, där det var för svår skada för dom att fixa så dom skicka mig till östersund istället..

nr 2 : är nog troligen i första hoppet (svarta linjen, i bräcke , åre) skulle dra frontflip med telemarkarna, men dämpa för mycket å underrotera och landade sittande på kanten innan jag studsade upp lite och ut för kanten till landningen.

Värsta Vurrpan!
Mitt är nog i norge när jag praoa haha det var ett litet gupp precis brevid barnbacken skulle bara göra en enkel 180 och tänkte mej inte för och sladdade med stålkanterna 90 grader på guppet och mina bindningar lossnade och jag landade på huvudet/ryggen:P

Värsta Vurrpan!
ja va i väsjöbacken i vintras. laddade inför stora bigair. pressar fart till en snurr. men när ja börjar komma upp i kicken så börjar ja snurra lite tidigt. resultatet blir att ja tappar både skiderna innan ja äns börjat hoppat . ja flyger över hela plattån ungefär som i en biospin. sedan landar jag på min axel. flyger 2 meter till av studsen på axeln och landar på rygg. tappar andan och ligger och chippar (stavning) lite. klarar mig med en fet smäll , stort leende och drar upp i liften 10 min senare. inget brutet men d va min värsta krasch asså! :D

Värsta Vurrpan!
min värsta vurpa var när jag körde på mitt hemmagjorda hopp som är tre meter och ja körde med min snowracer och flög för lågt landade på gatan med huvudet före och fick hjärnskakning och skrapade upp hela ansiktet och fick blåtira på båda ögonen.
jag kunde knappt prata för att jag hadde skrapat upp hela ansiktet.

Värsta Vurrpan!
Trippelpost, nån moderator får gärna ta bort det här

Senast redigerad av en moderator:
Värsta Vurrpan!
Trippelpost, nån moderator får gärna ta bort det här

Senast redigerad av en moderator:
Värsta Vurrpan!
Erik, de där lät inte så skönt:P att hoppa kort i de måttsunds hoppet för nåra år sedan. tror jag de var.

Värsta Vurrpan!
ramla sittandes framlänges från ett halvmeter högt staket o bröt armen :), osåå har ja landa på huvet engång :)

Senast ändrad:
Värsta Vurrpan!
1. för 3 år sen.. skulle göra 3a men råka corka den (fråga inte why) och när ja landa så fastnade skidan i snön... resultatet blev brutet ben på 6 ställen med spiralfrakturen... kortsagt på skidspråk... 180 med foten...

2. skulle hoppa första gången efter min vurpa (ovan) i ett riktigt hopp (alltså inget bc eller fjutt hopp you know watta mean)... körde, o landade på ryggen.. mer änn så kom ja inte ihåg... 2 sek efter att ja ramla så kom en snubbe fram och sa: lyft på armarna!, hehe... fetaste corken jag sett...

Tillbaka
Topp