Jag har två fina crasher:P
1. Dels i åre på påsklovet 2006 precis när jag började bli säker på 360 . På första röda hoppet i bräcke är jag inte så konsentrerad och trycker ifrån för tidigt och gör 90 på kicken, stål kanterna fastnar i kicken och jag flyger med ryggen före och hinner inte tänka så mycket. Jag landar där landningen börjar(kulle typ) rakt på ryggen...Sedan glider polaren ner och tjuter av skratt, helt dubbelvikt. Jag hade ont i 2 veckor.
2. Kungsberget i år. Första röda i början av sässongen, jag kollar in hur mycket fart de andra tar, de flesta tar et par svängar, men väger säkert 20 kilo mer, så jag står och tvekar ett tag. Men sedan så kör jag, störtlopp hela vägen, inte ihopkrypt men ändå. Jag kommer till kicken som för övrigt var väldigt brant, och känner hur benen och ryggen trycks ihop. Jag slungas upp i luften och ser "där man borde landa" men är många meter högre upp fortsätter och landar en lång bit efter, i princip platt. Känner inget först men sedan komm smärtan i benen och jag låg och kved i ett par minuter, sedan kommer min kompis och gör exakt samma ssk men inte riktigt lika grov. Alla i liften skrattar...
En till krash, inte jag men iallafall. Jag och två till skulle lära oss raila, Jag och ena polaren hade försökt men hade haft för mycket bakåtlut. Sedan kommer han kör på railen, ramlar och tappar allt. Skidor stavar hjälmen flyger iväg och skidglasögonen, såg helt sjukt roligt ut.
inga brutna grejer och så, men iallafall.