Vart är folks humor?

jeppenator

Aktiv medlem
Vart är folks humor?
Jag blir bara lite fundersam när man ser ett videoklipp som detta:

https://www.freeride.se/video/affe-promo/

Det är ju till 100% oseriöst..
Det tror jag man märker om man tänker efter, vem gör en film på 2 minuter utav 3 klipp?....!!

Sen eftertexten som rullar halva filmen.. haha?
klockrent gjort och enormt roligt..

Och så ser man folks reaktioner.. hmm..
Tar dom detta skämt seriöst?, vart har folks humor och känsla för ironi tagit vägen?
Förr på freeride fanns det gott om dessa roliga skämt och påhitt alla sköna medlemmar på freeride kunde komma på... nu när de dyker upp nått sådant så tar folk allt skitseriöst..

varför denna förändring?

kan ju nu när jag endå håller på dra upp ANTNÄS GANGSTERS.. haha
dom flesta här på freeride tog snubbarna seriöst och vart skit arga och till och med utvecklade en sorts hat mot grabbarna.. men deras filmer är sjukt igenomtänkta och enormt roliga..

ska man säga att de var bättre förr eller är de bara så att folk tappat humorn?
det mesta som skrivs på freeride är grymt tråkigt.. så ibland!!! får nån till det och man får sig ett gott skratt..

trådar som "boxbyggar" tråden där nojlas skrivit några av dom roligaste inläggen i freerides historia!
och "det värsta någon sagt åt dig i backen"

detta är bra läsning

mer bra humor åt freerie!
/Jeppe

Senast ändrad:
Vart är folks humor?
alla kanske inte gillar samma humor...

videoklipps funktionen är ju till för att lägga upp skidfilmer och dylik, och inte skämt filmer då kan man lika väl ladda upp den på youtube och länka till i ot-tråden eller nåt

Vart är folks humor?
mjaaa ja tyckte iaf den promo va fett rolig:D::DD: men de antnäs!! de roliga va att ja trode att dom va seriösa så ja tyckte filmerna va roliga bara därför:D hahahha

Vart är folks humor?
jaa, jag fattar inte...visst, är väll ingen idé att försöka få freeride som förr

men vafan, 90% av freerides medlemmar värkar helt sakna ironi! nästan irriterande ibland

Vart är folks humor?
artisty sa:
jaa, jag fattar inte...visst, är väll ingen idé att försöka få freeride som förr

men vafan, 90% av freerides medlemmar värkar helt sakna ironi! nästan irriterande ibland
sant, var det inte folk som trodde Nojlas var seriös i boxbyggartråden också?

Vart är folks humor?
NiclasK sa:
eler så har alla inte en 5årings humor som du jeppe;)?
haha och alla är inte sånna helt humorsaknande bufflar som du niclas.. :)

jag säger inte att alla måste tycka att nått är roligt.. men man kan ju iallafall förstå att det inte är seriöst?
kolla dom kommentarerna på länken..

typ:
"varför tar du smma klipp 6 gånger i rad? de hade räckt med 1 gång.. annars bra och fin redigering.."

Senast ändrad:
Vart är folks humor?
folk gör lite vad dom vill nu för tiden... men man kan inte kräva att allting ska förbli så som det har varit. jag menar de kommer ju nytt folk hela tiden med en annan humor, därmed blir det annorlunda. sorry men det är inte mycket man kan göra åt, take it or leave it.

Vart är folks humor?
Om man tar och ser på alla medlemmar som har skrivit i den där filmen och kommenterat på ett negativt icke ironi aktigt sätt så har dem alla oftast en sak gemensam...

Dem är små (till åldern) och kanske inte riktigt förstår ironin i det hela än, och så fort dem får chans till att klaga så gör dem det, på nån dem tycker är sämre än dem själva.

Så ser jag på det hela men sen är jag också den mest humorlösa på freeride....

Ps. ni som vill se rolig film https://www.freeride.se/video/danne-med-staven/ sjukt eklig vacker röst ds.

Vart är folks humor?
Haha jag vill skylla lite på moderatorerna(även fast jag inte borde). Som Hasses tråd om glödlampor, visst det va väl lite kul men störigt som fan när såna trådar blir låsta på löpande band.

Man behöver ju inte spamma med torsdagstrådar mm, men man kan väl ha lite humor åtminstone... Det är ju fan synd om er som trodde Antnäs va seriösa.

Vart är folks humor?
Haha "vart är folks humor?" frågar du, och ändå tycker du den här filmen är kul. Hehe antnäsgangsters, de var kul... de var kul som fan till och med! Men de här var inte ens kul nånstans. Det ända roliga är att folk tror att dom är seriösa, det är vad som är kul.. Inte fan är det filmen!

Och sen visst är dett sjukt kul i trådarna där alla kommer med sköna kommentarer osv.
Men det är minst lika kul att se alla små ungar som inte fattar ironin eller vissa skämt...

Så klaga inte på dom, då kanske dom förstår vad ironi är eller nåt, det skulle ju va tråkigt...

Vart är folks humor?
Haha, jag måste säga att det var en riktigt jävla bra film.. skrattade faktiskt rakt ut här framför datorn!

Vart är folks humor?
Men hörrni. Att plötsligt inse att alla människor inte förstår ironi och sarkasm är en VÄLSIGNELSE. En helt ny värld öppnar sig ;)

Förstår ni inte det?

Det är först när man kommit till denna insikt, som man kan utnyttja ironin fullt ut!

Grattis och välkommen!

Vart är folks humor?
Bara för att den är oseriös så måste den inte vara rolig för det. Rätta mig om jag har fel, men det har jag inte^^

Vart är folks humor?
jag blev mållös när jag såg honom åka på plankan.....jag ville skratta och gråta samtidigt. Men det blev varken eller

Senast ändrad:
Vart är folks humor?
Jag förstår ironin, men förstår varför folk tycker den är tråkig. Den är ju inte rolig. ;)
Men Antnäs ganster däremot, det var grejer haha :P

Men kan hålla med om att många är så dåliga på att fatta ironi att dom framstår som hjärndöda.....

Vart är folks humor?
FF sa:
Haha, jag måste säga att det var en riktigt jävla bra film.. skrattade faktiskt rakt ut här framför datorn!
Om du skrattar rakt ut för dej själv av den filmen, framför dataskärmen där hemma, så är det antagligen DU som har dålig humor? ;)

Bara min åsikt iof...

Senast ändrad:
Vart är folks humor?
"vart är folks humor?"

har du gått i skolan eller`?

sluta kommentera folk om deras filmer de tkr säkrt de e kul

svarar till freeride "gurun" "jeppenator"

Vart är folks humor?
trapp91 sa:
FF sa:
Om du skrattar rakt ut för dej själv av den filmen, framför dataskärmen där hemma, så är det antagligen DU som har dålig humor? ;)

Bara min åsikt iof...
Jag tror att du gick rakt i fällan.

Vart är folks humor?
ääh jeppeman, vi vet att du bara startar sådana här diskussions trådar för att få mer besökare på din pres!

humor ÄR(!) individuellt!

Vart är folks humor?
Deespin sa:
trapp91 sa:
FF sa:

Bara min åsikt iof...
HAHAHAHa, de tror jag me..

rätt i björnsaxen, swopf sa de när den klippte av benen på dig unge man..

Vart är folks humor?
jeppenator sa:
NiclasK sa:
eler så har alla inte en 5årings humor som du jeppe;)?
haha och alla är inte sånna helt humorsaknande bufflar som du niclas.. :)
haha humorsaknande bufflar xD, där fick jag mej ett gott ksratt :)
helt rätt säger jag bara jeppe, tkr alla på fr tar allting waaay för seriöst!
kollade nyss på dendär boxxinlägget, de som nojlas skrev va så sjukt jävla roligt xD

tkr alla borde få sej en liten dos av humor och ironi så skulle fr blir mkt trevligare igen :)

Vart är folks humor?
asså jag tror att efter att de har vart så många som har lagt ut sånna där filmer helt seriöst så tror man alladrig att sånt är oseriöst:å

Vart är folks humor?
om man säger såhär, det är ju skitkul med dom här filmerna i början, men i längden så börjar man ju bli riktigt less..

Vart är folks humor?
Jag håller med om att folk kan ha svårt att förstå om man är seriös eller inte

Tillexempel i en tråd som heter "det snöar" där började det med att jag skrev (på skämt) något om att det kommer bli kaos i Stockholm pga snön som kom. Allt slutade med en diskussion på ca 4 sidor om vilken del av landet som var bäst, norrland eller Stockholm.

Här är tråden: (https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=43005)

Vart är folks humor?
alwaysCrash sa:
Deespin sa:
trapp91 sa:
Om du skrattar rakt ut för dej själv av den filmen, så är det antagligen DU som har dålig humor? ;)
HAHAHAHa, de tror jag me..

rätt i björnsaxen, swopf sa de när den klippte av benen på dig unge man..
Tänka sej, eller så klippde den av dina? Jag skrev precis ovanför att vissa inte fattar ironi så de verkar hjärndöda, sen skrev jag mitt inlägg... lägg märke till ;) smilisen, men jaja, ta det som ni vill.( Hoppas ni förstår)

// Trapp91 som är avstängd fram till den 28:e för att ha skrivit "ord." Gör inte samma misstag, då tar hökarna er.

Vart är folks humor?
E_Rockner sa:
Jag håller med om att folk kan ha svårt att förstå om man är seriös eller inte

Tillexempel i en tråd som heter "det snöar" där började det med att jag skrev (på skämt) något om att det kommer bli kaos i Stockholm pga snön som kom. Allt slutade med en diskussion på ca 4 sidor om vilken del av landet som var bäst, norrland eller Stockholm.

Här är tråden: (https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=43005)
ja men? Norrland är ju bäst, så är det bara. =)

Tillbaka
Topp