Vart har snowboard tagit vägen!

DennisLind

Medlem
Hej!
Nån mer än jag som känner att allt fler över ger snowboard och att det känns som att snowboardåkningen får allt för lite uppmärksamhet. Just nu så byter ju nästan alla över till skidor. Är det för att det är lättare och åka skidor eller, för det tycker jag personligen. Men det känns som att alla tävlingar och parker är mer anpassade för skidåkare nu för tiden?
Nån som håller med?

Skidor är mer inne just nu. Så enkelt är det.

Jag åker bräda, och skulle inga vilja åka något annat...Förutom.. När man ska hajka, skråa till fina offpiståk. Men det är kanske 1/50 skidåkare som har det behovet..

Måtte snowboard komma tillbaka till nästa år, snabbt. För jag blir inte av med mina snowboards ! Har 4 st nu och jag behöver f*n bara 2...

Men..: jag ska också börja åka skidor vid nästa säsong troligen, av just den anledningen att det är lättare i offpisten. MEN... Jag kommer fortfarande åka snowboard majoriteten. Kanske ett par riktigt feta puderlagg med duke på som jag kan ha när det blir dags...

snowboard får mer uppmärksamhet i media tycker jag samtidigt som det blir vanligare o vanligare med New Schools skidåkning

Skidor är roligare helt enkelt. Skönt att folk börjar förstå det.

Det du säger stämmer nog, men samtidigt har inte newschoolåkningen nått ut till världen lika mycket som Snowboard gjort. Vi kör ju inte OS heller, och nog visas det mer bräda på TV än skidor än så länge även om skidorna snabt trampar uppåt?

Åker skidor nu, men skulle gärna börja med bräda litegrann på sidan om. Tycker det verkar som en skön sport, och det mesta hämtar vi ju därifrån iallafall!

felix sa:
Det du säger stämmer nog, men samtidigt har inte newschoolåkningen nått ut till världen lika mycket som Snowboard gjort. Vi kör ju inte OS heller, och nog visas det mer bräda på TV än skidor än så länge även om skidorna snabt trampar uppåt?

Åker skidor nu, men skulle gärna börja med bräda litegrann på sidan om. Tycker det verkar som en skön sport, och det mesta hämtar vi ju därifrån iallafall!
AAh, men dom ska väll köra newschoolåkningen i pipe i nästa os om inte jag har helt fel?

ja asså skidåkarna hämtar ju allt från snowboardåkarna... stil, tänk, själen och allt annat ur sporten.. om man pratar jibb. varför folk byter tror jag är för att det är lättare och ingen vill sticka ut speciellt mycket för majoriteten åker tyvärr skidor idag och det suger. jag kommer aldrig byta, inte en chans!!!!

awskr sa:
ja asså skidåkarna hämtar ju allt från snowboardåkarna... stil, tänk, själen och allt annat ur sporten.. om man pratar jibb. varför folk byter tror jag är för att det är lättare och ingen vill sticka ut speciellt mycket för majoriteten åker tyvärr skidor idag och det suger. jag kommer aldrig byta, inte en chans!!!!
Härligt, nån som är på min sida;D

Tillbaka
Topp