Värt med longboard?

• Trådstartare Trådstartare AxelL
  • Start datum Start datum
A

AxelL

Guest
Värt med longboard?
Tjohej jag undrar om det är värt att köpa en longboard, det är ju en del pengar man lägger ut . Sen fyller jag 15 i sommmar så det blir nog mkt med moped åkande. Är det värt pengarna att köpa en? Om de blir så så ska ja köpa en Sector 9 Tree Hugger, tips på någon annan bräda som är billig och bra?

Värt med longboard?
Köp en riktig bräda direkt, jag är också 15 och fyfaan va moppe suger hästballe jämfört med longboard.

Istället för att lägga 2000 på en sector 9 tycker jag att du ska lägga till 500 och knata in på ställen herring länkade till. Då har du en riktig bräda

Värt med longboard?
att köpa longboard var ett av de bästa köpen jag har gjort hitentills i mitt liv, det är riktigt härligt att åka...
jag köpte min när jag var 16....moppe är för töntar=), hehe
men hur roligt det är att ha longboard beror också på var du bor, har du många bra backar? vägar med bra asfalt? osv..
jag tycker lätt att du ska köpa en bräda!!
vill du ha billiga saker så bara leta runt på internet så hittar du, stadium säljer också brädor, 800kr tror jag, fast de rullar lite sämre..

Värt med longboard?
Longboard är skit najs men jag tycker du ska gå all in på en slalom bräda istället eller möjlig en mindre citycruiser.. fan skit i moppen den tröttnar du ändå på!

Värt med longboard?
Jo ja vet att truckarna och däcken är skit men om ja fastnar för de så byter ja till Randal truckar och Kryptonics däck nästa vår.

Värt med longboard?
skit i moppen... bensin är dyrt. lär lätt äta upp hela sommarjobbslönen plus lite till. finns det mycket backar vart du bor? om inte gör det köp hellre en slalom bräda. eller varför inte vanlig skate och släng på mjuka hjul typ bones softcore. då får du komforten i en longboard och smidigheten i en vanlig skate. dessutom kan du köra skatetrick när du har lust. billigare blir det också...

Senast ändrad:
Värt med longboard?
ja har fibreflex från longboard.se!
Skitnajs! men om jag fick välja skulle jag hellre ha Urban Blue truckar istället för R II 150.
På longboard.se kan du också välja ett deck med de komponenter du vill ha! För ett paketpris..
ciao

Värt med longboard?
På stadium finns en bra longboard för en liten penning. Perfekta valet om man inte är säker på att man kommer att åka massor och inte vill lägga 2500 i första hand. Den här brädan kostar 799 och om man sen åker massor och tycker att man behöver en bättre så kan man ju välja att satsa i en lite dyrare bräda då.

Lycka till! Longboard är grymt!

Värt med longboard?
dissa moPeden för fan ! köp tio långboards istället de så jävla menings löst med moped ändå ! ångrar mig sjukt att jag köpte moped!

Värt med longboard?
Carran sa:
På stadium finns en bra longboard för en liten penning. Perfekta valet om man inte är säker på att man kommer att åka massor och inte vill lägga 2500 i första hand. Den här brädan kostar 799 och om man sen åker massor och tycker att man behöver en bättre så kan man ju välja att satsa i en lite dyrare bräda då.

Lycka till! Longboard är grymt!
nackdelen med att köpa en oduglig stadium-bräda är att en stor del av åkglädjen försvinner och man tröttnar på åkningen.

Värt med longboard?
så... bor du i stockholm så ska du helt klart glida in på kahalani eller sofo, prova brädorna som finns där, du lär hitta något du tycker är perfekt och sen är det bara att avgöra om du tycker det är värt pengarna eller inte.

peace

Värt med longboard?
jag har funderat på att köpa en longboard på stadium.. men när jag provade den va själva brädan VÄLDIGT mjuk.. är dom väldigt mjuka eller e det den som va dåliga har inte provat nån annnan så jag vet inte ....

Värt med longboard?
att åka longboard är ju helt klart sommarens höjdpunkt, men som sagt så är de ganska dyra men jag köpte min för 2000:- och tycker helt klart att det var värt varenda öre. men sen om du tycker att det är värt är ju helt och hållet upp til dig.

min brorsa som inte kört bräda förut köpte en för ett par dagar sen och han tycker precis som jag att det var värt pengarna och även fast han inte hade kört förut så lärde han sig ganska fort.

så jag kan rekomendera att köpa en. men om du tycker att det är tråkigt så kan man väll reklamer den?

Värt med longboard?
jag köpte min longboard sommaren efter moppen och då stog moppen still hela sommaren, jag använde de nog sammanlagt kanske 10min på hela sommaren...sammtidigt som jag använde longboarden desto mer, köp longboard fast du ska nog ha moppe me, de tillhör liksom ungdomen:) men longboard e faktist billigare i drift och du får bra benmuskler som senare e bra att ha på vintern när du åker skidor.

Jag har en kahalani city cruiser by the way, mitt lätt bästa sommar köp

Senast ändrad:
Värt med longboard?
stadium är som sagt inte att föredra....... ställ dig på en bräda hos sofo eller kahalani så förstår du varför!

Värt med longboard?
Ja nu kan jag konstatera att jag skulle ha köpt en longboard istället för moped som har kul de 3 första dagarna. Blir att införskaffa en longboard till sommaren ist.

Värt med longboard?
moppe är så jävla ovärt! När du blir 16 bast är det bara töntar som har moppe.. då ska du istället glida på en sleten gammal damcykel

Värt med longboard?
har varit ute och glidit på min bräda både igår och idag.. såååå skönt.. tackar soparbubbarna för det.. fick skön skidåkning förra veckan i trysil, kommer hem, typ alla cykelbanor är sopade så underbart!!!

har en R.L.B 04 med randall DH och abec 11 flywheels (stora gröna puckar ska det vara =)

Köp longboard NU!!!!

Värt med longboard?
Men kan ingen ge mej en länk till en sida där dom säljer bra men ändå billiga longboards ska ju skaffa en te sommaren vill inte bli lurad te priset!

Värt med longboard?
Ta en titt på Lush, www.lushlongboards.com
Skapligt billiga brädor som du beställer direkt från fabriken i England. Du får den levererad för en billigare peng än om den ska skickas från stockholm till södertälje. Jag betalade under 200:- för att få den skickad hem till dörren från England.

Värt med longboard?
longboard.se har något för alla.. ska nog skicka iväg en beställning på någon bräda ur cloud9 serien av sector9, vill komplettera min snabba R.L.B med en lite mer softa bräda, lära sig och slajda lite =)

men har hört att truckarna som sitter på sector9 bädor inte är särskilt bra?!
man får se vad man hittar..

pike93 sa:
Men kan ingen ge mej en länk till en sida där dom säljer bra men ändå billiga longboards ska ju skaffa en te sommaren vill inte bli lurad te priset!
kolla på blocket! finns många som köper en longboard för att ha under armen.. men dom tröttnar ju snabbt på det och försöker sälja sina brädor, finns många som knappt är använda..

lycka till..

Värt med longboard?
man tröttnar inte...
köp en standardbräda från kahalani eller sofo, om ni sen tycker att det är värt det kan det ju räcka med ett par nya hjul eller truckar för att få helt andra dimensioner i åkningen!

Värt med longboard?
Jag vill ha en lång en. Nu har jag en som är strax över metern, men de hade vatt kul med en mellan 1.7 o 2 meter typ.. Men jag hittar inga i sverige som säljer de.. vet ni några?

Värt med longboard?
Luke sa:
Jag vill ha en lång en. Nu har jag en som är strax över metern, men de hade vatt kul med en mellan 1.7 o 2 meter typ.. Men jag hittar inga i sverige som säljer de.. vet ni några?
Kolla i forumet på longboard.se!! det finns där men jag orkar inte leta upp de till dig.

Tillbaka
Topp