Vart ska man ta vägen??

carro80

Ny medlem
Vart ska man ta vägen??
Hallå!

Vi är fyra stycken som tänker åka ner till alperna o säsonga nästa vinter. Men ingen av oss har nån aning om vilket ställe som skulle passa oss.

Vi gillar att hoppa o så, så det lär va bra parker men ändå schysst offpiståkning. Det vore bra om det är ganska lätt att få jobb även med våra lite halvdåliga språkkunskaper ;). Det enda som flyter på någolunda är väl engelska. Boendet får inte vara alltför dyrt heller.....

Är det en omöjlig kombination?

Skulle va grymt tacksam för alla tips man kan få!

Ha det gött
//Carina
 
Vart ska man ta vägen??
Istället för att oroa sig om jobb.... jobba mer hemma, stoppa undan mer pengar hemma och åk mer skidor när ni e där!!!

Är man där för att jobba eller åka??

Dessto mindre ställe, desto mindre känt desto billigare blir det...
 
Vart ska man ta vägen??
Hej kom just hem från St Anton efter en konon säsong.
Parkerna där var väll inte så himla bra med vist fanns dom.
Men offpist åkningen var helt suverän, lätt att komma åt (fattade tyskarna med :( )
Jobb var skit segt i början men efter jul kryllade det av jobb, boende kan vara lite knepigt om man inte gör som vi gjorde och fixade det innan. Annars måste ni hitta jobb med boende och det betyder mycket jobb :/

St Anton var grymmt i alla fall.

// Daniel
 
Vart ska man ta vägen??
st anton är svaret på er fråga. offpisten är i en klass för sig, helt underbar. kom därifrån i fredags och fortfarande finns det gott om snö.
 
Vart ska man ta vägen??
S:t Anton är bra, men inte på jibbfronten. Hittade inte ett enda byggt hopp eller rail när jag var där vid nyår.
 

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp