Vattenhopp nära Göteborg?

Refyn

Ny medlem
Någon som vet om det finns ett vattenhopp i närheten av Göteborg? Eller vart det närmaste vattenhoppet ligger?

I say we build one!
arvika är fett långt ifrån Alle ;)men de var sjukt gött!'

Vi langar ihop ett 20-tal pers och beger oss till en sjö med hammare och spik.

SmoofProductions sa:
I say we build one!
arvika är fett långt ifrån Alle ;)men de var sjukt gött!'

Vi langar ihop ett 20-tal pers och beger oss till en sjö med hammare och spik.
Jag är helt seriöst på den idén! Kan väl inte ta så många dagar att smälla upp ett vattenhopp. Hur mycket kan det tänkas kosta? Borde man inte kunna få bidrag från kommunen eller något företag? Hade ju vart sjukt nice asså.

Man kan lugnt räkna med 20k. Mattan som man glider på är ganska dyr och sedan är det en fördel att bygga med tryckimpregnerat virke. Vi är några stycken som funderat ganska seriöst på att bygga vattenhopp i Bengtsfors, 2 h från Gbg. Är dock inte klart med kommunen än...
För att få bidrag från kommunen måste man vara en klubb.

vi bygger upp rampen mellan två träd, låter sjukt smart enligt mig, jag är typ asbra på o bygga o sånt med så argumentera inte emot, för jag är bäst på det med....

Jag är lätt på att bygga i gbgområdet. Västra Långvattnet hade varit dope men jobbigt at släpa allt virke genom skogen... Nån som har nåt bra förslag? Hade vart soft med en inte allt för offentlig plats så man inte behöver bry sig om bygglov o sån skit (visst, problemet kommer väl säkert, men vi kan ha kul en sommar på skiten iaf)
Vi måste ju inte ha en 50 meter lång startramp o en kick som ger en flygtur på 5 sec. Vi kan ju bygga nåt litet till att börja med!

Gbg förtjänar ett vattenhopp!

RCroy sa:
Jag är lätt på att bygga i gbgområdet. Västra Långvattnet hade varit dope men jobbigt at släpa allt virke genom skogen... Nån som har nåt bra förslag? Hade vart soft med en inte allt för offentlig plats så man inte behöver bry sig om bygglov o sån skit (visst, problemet kommer väl säkert, men vi kan ha kul en sommar på skiten iaf)
Vi måste ju inte ha en 50 meter lång startramp o en kick som ger en flygtur på 5 sec. Vi kan ju bygga nåt litet till att börja med!

Gbg förtjänar ett vattenhopp!
haha västra långvattnetXD
fan vilket jävla dropp man skulle kunna bygga där:D:D

Tillbaka
Topp