Vattenhopp på flytbrygga?

little_L

Ny medlem
Nu vet jag vad jag ska göra på sommaren.
Jag ska bygga ett vattenhop på flytbryggan =P

Jag ska börja med hoppet en 10-20cm under vattnet och sedan börja bygga ett brett och högt hopp.

Nånn som har någon annan ide eller vet hur jag ska göra det bättre?

Min Idé skulle vara att skriva så folk förstår vad du menar. För övrigt tror jag inte du har kunskap och erfarenhet nog att bygga ett så stort projekt som ett vattenhopp när du bara är 13 år.

v-larsson sa:
Min Idé skulle vara att skriva så folk förstår vad du menar. För övrigt tror jag inte du har kunskap och erfarenhet nog att bygga ett så stort projekt som ett vattenhopp när du bara är 13 år.
ärshhh grabben kollar väll på byggare bob, klart han kommer klara det!

little_L sa:
måste jag fixa en ritning för att ni ska fatta eller?
Jag ska börja med hoppet en 10-20cm under vattnet och sedan börja bygga ett brett och högt hopp.

Just den där delen förstår jag inte alls... Hur ska hoppet kunna börja 10-20 cm UNDER vattnet och vad menar du med att sedan bygga ett brett högt hopp? Jag får inte ihop det alls så jag skulle verkligen behöva en ritning.

Kan det vara så att det är ett hopp för wakeboard/wakeskate du ska bygga, isf bör du nog bygga så att hoppet ligger djupare än 10-20 cm under ytan, kan vara bra med lite extra felmarginal. Det kan göra vansinningt ont att fastna under eller slå i kanten.
Är det ett vattenhopp för skidor du ska bygga får du nog utveckla din fråga lite för att få bättra svar.

Tänk alltid på säkerheten, när det gäller hårda saker i vatten bör man alltid räkna med att allt möjligt kan hända.

Senast ändrad:
om du menar ett ett vattenhopp till skidor fattar jag nada. om det är till wakeboard fattar jag vad du menar. :P

Kolla var det är postat. Han postade i vattensport, även om man hoppar vattenhopp med skidor ner i vattnet skulle jag inte vilja kalla det för vattensport.

Tja.

Vi är ett par polare som håller på att bygga en wakeboardpark med kabel. Vi är precis klara med vår flytkicker som vi har byggt utifrån en lutning med radie 5m. Kicken är cirkus 2m bred och 3m lång, du kan titta på en video när brorsan skatar ner för den i lagårn på wcpe.se

Om du vill ha lite mer tips, eller komma och pröva i sommar, så är det bara att skriva.

Ha det gott och lycka till

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp