Vem är bäst

MADZ

Ny medlem
Vem är bäst
Vem är Sveriges bästa skidåkare???????

Jag skulle vilja säga att Fredrik Bergmark ligger grymt bra till.
Andra som jag skulle vilja nämna är Sverre Liliequist, Jon Olsson, Kaj Zackrisson och så naturligt vis Fredrik Nyberg. Kom på att jag nog tycker att Markus Larsson också ligger jävligt bra till. Mackan kickar arslen både i pisten offpisten och i funparken. Det som talar för Fredrik är att han är bland världens bästa telisåkare också.

Vem är bäst
Bergmark har varit på utsidan av skiing magazine två gånger i år och är nog en av våra mest underskattade skidåkare. Kolla in mattias Fredrikssons hemsida så kan du kolla in lite bilder på grabben.

Vem är bäst
har jesper rönnbäck helt slutat åka fritt på professionell nivå?

jon olsson är ju otvivelaktigt sveriges bästa jibber.

allround får man väl ge till Henrik Windstedt (WC-puckel-åkare, extrem-NM-etta och jibber).

bästa skidåkare är ju ganska svårt att utse.
Hur jämför man Fredrik Nyberg med Kaj Zackrisson? Jämför man deras alpin-resultat talar ju det för sig självt, men å andra sidan,
vem hoppade 60m i Alaska? Sverre regerar fast han inte är kung!

Vem är bäst
pär bylund, fredde nyberg, tommy eliasson å markus larsson är svårslagna i denna diskussion. Måste givetvis lägga till at jon å henke e grymma men de jävlarna får nog med cred ändå.
Till er andra småjibbers: släng stavarna å på med neonoverallen! Fråga därefter Marie Lindgren om ni får vara hennes kompisar...

Vem är bäst
Vad snackar ni om!

Bäste skidåkaren just nu måste vara Per Elofsson. Har inte sett varken Zackrisson, Jesper eller skit-morten (tisse) svettas runt i spåren. Men vem vet det kanske bor en konditionsdjävul även i denna skara.

Förväxlingar mellan utövare av de olika skidgrenarna är stor. Portrundare, skidflygare, längdåkare, brant & flackåkare samt åkning i fri stil mm. samsas alla under samma namn, Skidåkare!
Finns det någon rutinerad som utövar alla discipliner? Om så är fallet kan man ju börja snacka om den bäste skidåkaren.

Mes, backhoppning är min nästa gren!

Vem är bäst
Denna debatt/fraga ar helt fel stalld. Det ar naturligtvis jag som ar bast. I varje ogonblick i 1 meters puder i den backen jag just nu aker i spoar jag Stenis, kjetil, Herrmann och alla andra. Jag drar nu en 720 med grabs och ingen annan klarar det. JUST NU.

For ovrigt anser jag att Snowboards skal forbjudas i puckelpist.

Tillbaka
Topp