Vilka Bindningar till Burton Hail boots?

Smerious

Ny medlem
Tja, har köpt mig ett par Burton Hail Restricted boots och kollar just nu efter ett par bindningar till dom, har kollat en del på Union's Contact, Force och Contact Pro. Har svårt o välja mellan dessa, om det då är dom jag borde ha.
Kör med en Ride DH2 DFC bräda.

Vore tacksam för alla synpunkter och råd

burtonbindningar är ju gjorda för burton skor. varför förstöra den perfekta passform som det blir om du kör burton+burton?

du skall helst ha burtonbindningar.

/Pinn

Sant, har ju dock hört att Union tex är bättre än burtons bindningar och att dom går sönder ganska lätt, vill ju ha en binding som tål att köra hårt med

Det beror väll på var du gillar och vad du vill göra på berget. Contacten är ju lite mjukare och passar nog bättre om du vill leka mer o jibba runt. Dom har jag köpt för att jag har ett par hårda bindningar och vill prova något mjukt och lekvänligt.

Union forcen är mer allmountain och om du vill ladda hårt, de är styvare och även lite tyngre(gör kanske ingen större skillnad).

Contact pro vet jag inte exakt hur dom ligger, men jag skulle tippa på att dom ligger mellan contact och force i styvhet. kanske mer åt contact hållet(?).
Men det är ju mycket smak men det kan ju vara bra att veta vad du hade tänkt att köra

Jag kör ungefär en 60% i parken sen är det mest offpist som gäller.
Contact Pro verkar kanske vara något för mig, det är dock svårt att hitta bra info om dom jämfört med vanliga contact o force

contact pro låter som ett bra alternativ, jag kör på både den vanliga contact och force, stora skillnaden är att contactens highback är betydligt mjukare än forcens. vanliga contact lämpar sig bäst om man bara kör park.

Contact flex 4 av 10
contact pro flex 6 av 10
force flex 8 av10

själv tycker jag att force är perfekt till park åkning och allt annat.
men jag gillar styva bindningar :D

det blir att inhandla Contact Pro imorgon då, lite synd att dom bara finns i en färg men de överlever man ;P

Måste säga tack för infon där :)

Tillbaka
Topp