Vilka googles har största synfältet?

hnbv

Medlem
Sitter och går igenom vilken utrustning som ska förnyas i år och ett par nya googles står på listan.
När jag för ett ett antal år sedan började köra med googles så har jag stört mig på att inte ha fullt synfält. Jag upplever det som begränsande att inte ha full koll i backen. Det handlar både om synfältet i sidled men kanske framförallt att ha syn neråt mot skidorna.
Vilka googles har idag störst synfält?

"Goggles"
Varför ska du titta på skidorna?
Jag åker alltid med GOGGLES och har inte tänkt på att det stör (mycket). Antingen har du ett par "dåliga" för dig eller är väldigt känslig, men då kan jag inte se hur du skulle t ex kunna köra bil för där är ju A- stolparna otroligt mkt mer irriterande på de flesta nyare bilar.

smith i/o har rätt bra synfält, tycker dom känns bredare än mina poc lobes som också är rätt stor lins på.

simonthyrb sa:
smith i/o har rätt bra synfält, tycker dom känns bredare än mina poc lobes som också är rätt stor lins på.
Får hålla med där. I/O är sjukt bra! Airbrake är säkert lika bra men nästan dubbelt så dyra.
Smith=fattig mans Oakley :P

Tack för tips om GOGGLES att titta närmare på.
Orsaken till att jag vill ha et stort synfält är den gamla vanan sedan man åkte i sportglasögon egentligen. Fanns inget hinder neråt utan glaset var format efter kinderna. När man åter skaffade sig, det som en gång i tiden hette skidglasögon, var det som att spela "strutfotboll". Det stora synfältet man var van vid begränsades kraftigt.
Men, med hjälm och utanför pisterna så är det bara att köra på med goggles.

En stor lins är ingen garanti för ett stort synfält, som du säkert redan listat ut. Jag gillar Smith, men rådet får ändå bli att pröva dig fram själv tills du hittar en ram som passar ditt ansikte, glöm inte att ta med dig hjälmen.

Bäst synfält har Spy Apollo haft, men de görs inte längre. https://www.freeride.se/admarket/ad.php?id=81430 Men pruta isf, jag sålde mina för 800 med en extra lins.

Annars bör nog nya Spy Platoon ha rejält synfält iom storleken på dom. Precis som t ex Electric EG2, Poc Lobes etc.

Oakleys olika modeller (Crowbar, Ambush, Splice och Airbrake) har inga jättestora skillnader i synfältet enligt mig iaf.

PNyberg sa:
simonthyrb sa:
Får hålla med där. I/O är sjukt bra! Airbrake är säkert lika bra men nästan dubbelt så dyra.
Smith=fattig mans Oakley :P
haha, kan inte hålla med om det sista :P tycker smith är både bättre och snyggare än oakley, skulle aldrig byta mina i/o mot några överprisade oakleyglajjer!

Jag har kört med poc lobes rätt länge nu och är riktigt nöjd med dom nästan 100% synfällt.
Sen ett par crowbars med genomskinlig lins fär dom muliga dagarna i parken

Tillbaka
Topp