Vilka har stort snowboardsortiment på Västkusten/Skåne?

AnteA

Ny medlem
Jag behöver nya boots för snowboard innan jag åker till USA efter lite snack med folk där borta verka det som mina minifötter inte ingår i standardsortimentet over-there. Behöver bra boots i storlek 7,5 (typ). Var kan jag få tag i det? Känner knappt till några affärer i närområdet. Bor i Halmstad men åker till Göteborg eller Malmö eller var som inom 2 timmar med bil. Vill inte åka med för stora dojjor.

Senast ändrad:
Alpingaraget i Helsingborg har koll, eller om du tar dig till Göteborg; Skistore eller Udéns Sport m. fl.

Andreas, tack för rappt svar. Men du jag behöver ju snowboardgrejer. Alpingaraget och Skistore är ju för de som behöver spritt stöd?
/Anders (på väg till Jackson hole)

I Göteborg har du sport spec, udens och skistore (som jag personligen gillar mest) på samma gata

Senast ändrad:
Jag var nog lite otydlig i min trådstart. Jag letar alltså efter snowboardgrejer. Har ändrat det nu. Skistore verkar jättebra och de har hjälpt mig med en ryggsäck och hjälm. Men de säljer ju skidor och det kan inte jag åka på.

My bad, läste titeln lite för fort.
Är det du Anders, kul, har du verkligen så små fötter, har du funderat på damskor ;)?

Skämt åsido, Hollywood http://www.hollywood.se/boots/s/906 har två butiker i Göteborg (där den på Östra Hamngatan verkar ha mest snowboardutrustning) och ser ut att ha ett rätt digert utbud av boots.

Senast ändrad:
Andreas, jag har små fötter. Tar gärna damskor om de bara passar.
Åker upp och kollar in Hollywood nästa vecka. Tack för hjälpen.

Hinner du inte beställa på nätet? Alternativt köpa i Salt Lake (eller vart du nu flyger). Att de skulle ha större dojor än i Sverige låter osannolikt, det är ju samma märken dessutom kan de ofta beställa in snabbt från de amerikanska märkena i a f.

Damdojor är f ö inget att fnysa åt. Jag har en polare med små fötter som kör stort och hårt med damskor som han köpte just pga små fötter. Det finns gott om tjejer som kör hårt och det görs styva kvalitetsskor för damer.

Jag fick bra hjälp på Hollywood i Göteborg. Superservice faktiskt.
Det är klart det inte generellt är större dojjor over there men jag har mailat med tillgängliga shops i Jackson och deras sortiment var 8 och uppåt. Det visade sig att jag behövde mindre. Tack för hjälpen alla som engagerat sig.
Fick en konstig upplevelse på min jakt när jag var i en stor Intersport-affär. Kollade runt bland pjäxor och skidor efter boots och brädor innan en av de anställda upplyste mig "Intersport har inte satsat på snowboard i år. Vi tar inte in något alls."

Tillbaka
Topp