Vilka trick satte ni när Ni var 7 år ?

hmm, inte mycket, kanske hopp o vrida lite på benen. kan tänkas att det blev en och annan safety och backscratcher oxå :D

När jag var sju år åkte jag skidor. Vid nio års ålder gick jag över till bräda. Det var väl då det där med att hoppa blev intressant :P

jag åkte snowboard då och gjorde en noesgrab ;)

åkte knappt skidor vid 7 års ålder.. mest på skoj.. men nån straight air då och då gik väl an... lycka till grabben :)

Möjligen man gjorde en daffy, eller en spred. Nått mer avanserat var det ju inte.. Mån o andra sidan var det ju ingen som hade sett nån mer än på tve göra en helikopter. Och dom hopp som fans var dom man hade byggt själva. Allt var inte bättre förr även om jag saknar mina röda och vita blizzard. och mina bakistegspjäxor.
Lev hårt.
Kalle skidåkare sen 1980.

Åkt sen ja va 3 år.. så när ja var 7 så typ kunde man hoppa o snabbt som fasen lägga skidorna i kors (typ som dom kör på puckel) o sen tillbaka igen o landa..

Sen när ja var 12-13 tror ja det var när man började bli lite mer seriös..

Störtlopp på längdskidor var väl mitt bästa trix då.

Vid närmare eftertanke är det nog fortfarande mitt bästa.

Senast ändrad:
Länge sedan man var sju bast.
Klarade Duffy, något som kallades kosack och back
försökte nog med 360 alias helikoptern.

1983 var året och det har som tur är hänt lite på utrustningsfronten.

När jag var 7år så åkte jag varken snowboard eller skidor. Kunde dock frontflip på trampets =)

men du grabben.... jag tycker din pappa skryter med dig och verkar krävande.

jag hoppa och gjorde lita grabs....

vid 7års ålder va ju inte sporten inne på det sättet direkt! Då höll man sig till störtlopp hela backen! när ens föräldrar inte såg på!

när jag var sju år var alla skidor så långa att det inte gick att göra tricks på dom...
kanske man gjorde en spread

började hoppa lite grann för två årsen, de blev inte så många trix som sjuåring:Pmen tar igen de nu;) Åkte väggen när jag va sju år, så "cool" var jag ;O :P

När jag var 7 bast va jag "den där" killen i backen med stor röd hjälm och 80 cm långa skidor som straightlinade allt. Totalt livsfarliga är dem där små ungjävlarna...men som sagt, man har ju själv vart där en gång :D

Kickflip. ! Dock också backside 360 på snowboard runt då ungefär.

Senast ändrad:
Jag tror den här killen skämtade med er. Den som kan namnet på trick de satte när de var sju har nog lite krävande föräldrar. Chilla lite =)

spread typ xD men var ganska bra på att åka i övrigt. har åkt utan sån där "säkerhetslina" sedan jag var 3 år ;)

Jag kunde åka framåt, och ibland bakåt och hoppa i ganska stora hopp.
Stort på den tiden var ungefär 40 cm!

jibbade inte är jag var sju, ända form av jibb var väl typ att åka i gupp osv och banor som typ mickelinas äventtyrsskofg och sånt i ramundberget som man åkte hela tiden ;b

bäckravinen var populär minns jag :)

jag gjorde tresextio med längdskidor i en havlmeterskick, jag var presis sju år, jag har det som fotagrafi i rummet

det går ju verlkligen inte att jämföra med när ja tilexempel var 7 altså 8 år sedan hur många backar satsade på parker då de kanske fanns ett hopp om ens det i nån backe eller ja har ingen aning ja åkte inga skidor då men det som känns som så

backflip
fakie 720 och lite annat skit.
Var dock på snowboard har konverterat tillbaka nu.

Sju bast... Hmm, njaa då var de väl "leka-lika-bra-som-storebror-å-hans-polers-stadie"...
Åkte laggs första ggn vid 8 månaders ålder. Å klarade nå "armar-sprattlar-åt-alla-håll-trick" vid sju års ålder, samtidigt som snowboard började intressera mig mer...

Tillbaka
Topp