vilken dämp?

SteezeKing

Medlem
vilken dämp?
Tja jag ska köpa ny gaffel till min hojj(en ns streetlegal) jag kör bara dirt och jag vill att den ska vara runt 100-110 mm och inte för tung.

Har ni nå bra förslag på någon gaffel ?

danke

vilken dämp?
Willlmutt sa:
Marzoochi dirtjumper kanske? Tror den är hyffsat lätt. Dirtjumper 1 kostar typ 3700:- och dirtjumper 3 1900:-
dj gafflarna väger massor det är väll dj 1 som är någorlunda lätt isåfall men vill du ha en värkligen lätt gaffel ska du mog sattsa på en rock shox pike u-turn air den vägger inte alls mycke typ 2100 g elelr nåt och den har 110-150 nåt i slag tror jag men de kostar ju endel och;)

titta på crc (chainreactioncycles) och jämfölr vikt å pris till du hittar den du tycker passar dig bäst:D

vilken dämp?
a-Lbin sa:
Jontex sa:
köp en stum gaffel lätt, vissa av dom väger ju mer en 1 kg mindre än dom dämpade gafflarna
kanske inte så skönt med stum när han bara ska köra dirt?
det är väll landningar i dirt hopp, eller? det blir ju inte ens hälften så hårt ned slag som om du skulle landa platt. fan tänk BMX åkarna, har dom dämpade gafflar lr?

jag säger bara, köp en stel gaffel!

vilken dämp?
Jag kör mtb så jag inte så insatt i dirt men en kompis har rock shox Pike gaffel. Dyrt men håller jävligt länge.... Han köpte det för två år sedan. Kankse ett av bästa som du kan få. Jag vet dock ej om att vart man kan köpa det:(

lycka till

Senaste inläggen

Tillbaka
Topp