vilken videokamera är bäst?

Olle1995

Medlem
hej.
ska köpa ny videokamera, men grymt svårt att välja eftersom de finns så sjukt många. jag vet att de finns sjukt många trådar om de här också, men många är gamla osv. så därför gör jag en ny.

jag har kikat lite på dem hära

CANON LEGRIA HF200

Panasonic HDCTM300

Canon HV30

nån som vet om dem är bra att filma skidfilmer? kom gärna med fler tips på video kamera runt 5000 - 12000 eller någon dyrare som man kan köpa begagnat. för vill ha bra bild kvalla.

mvh/ olle :)

Hej!
Jag har en hf200 till salu! Spelar in i HD etc, kolla min annons! 6200 kr med vidvinkel,minneskort,2 batterier. kartong etc. använd 2 timmar

Senast ändrad:
jag har en hf200, riktigt bra bild. Men kom ihåg att det krävs en bra dator för att redigera HD utan problem.

fenox92 sa:
jag har en hf200, riktigt bra bild. Men kom ihåg att det krävs en bra dator för att redigera HD utan problem.
vet, ska köpa ny dator också, vad kan en bra data som bara ska funka åt att klippa film? alltså, vill ha bra prossesor och grafik kort åså :)

fenox92 sa:
vet, ska köpa ny dator också, vad kan en bra data som bara ska funka åt att klippa film? alltså, vill ha bra prossesor och grafik kort åså :)

jag kan inte så mkt om datorer å sånt. Men det svar jag har fått är att en dator med en intel core i7 processor är ett säkert kort för redigering. Kostar dock rätt mkt

fenox92 sa:
jag kan inte så mkt om datorer å sånt. Men det svar jag har fått är att en dator med en intel core i7 processor är ett säkert kort för redigering. Kostar dock rätt mkt
okej, tack :)

du vet inte vad de ska vara för grafik kort eller? :)

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp