Vilket format på tävling vill ni egentligen ha?

combatspenat

Aktiv medlem
Efter de långa debatterna om tråkiga tävlingar och samma snurrar hit och dit, så tänkte jag höra mig för lite vad ni är intresserade av att ha för typ av upplägg på tävlingar?

Jag har lite olika idéer om hur man kan lägga upp en tävling.

Ex:Railjam, där man kan ha flera olika vinnare. Bästa stil, Största Gap, Bästa trick och bäst variation.

sen kan man ju ändra lite på format för tex slopestyle?

eller så kan man ju köra lite som simhopp var förr. med "obligatoriska trick" för att sedan gå vidare och köra sina eget valda?

eller som air and style att man kör en stil runda och sedan en teckinsk runda?

slopestyle är den ultimata formen av tävling. men man borde kunne lägga upp ett nytt koncept på det. head-to-head kanske blir lite omständigt i slopstyle, men ngt borde man kunna hitta på.

Det är ju alltid kul om man kör lite olika grejer i slopestyle oxå, tex highest air, best flip och spinner of the day eller någe. sånna förslag vill jag gärna ha. samt hur man ska bedömma och sånt! bara spåna på!

gladiatorslopestyle?
typ en slopestylebana bara att det finns massa farliga hinder och man får använda tillhyggen för att skada sin motståndare?

förste man ner kan vinna men 2an har även en chans eftersom man kan få stilpoäng.

om ingen klarar sig till mål levande så vinner han som kom längst.

ekdahl sa:
gladiatorslopestyle?
typ en slopestylebana bara att det finns massa farliga hinder och man får använda tillhyggen för att skada sin motståndare?

förste man ner kan vinna men 2an har även en chans eftersom man kan få stilpoäng.

haha w00000rd!

Waster sa:
ekdahl sa:
gladiatorslopestyle?

haha w00000rd!
hade tänkt att sälja iden till espn, dom verkar köpa allt och alla nya sporter.

Jag vill ha "the Battle" fast för skidor. Den tävlingen och den setupen är helt outstanding

Slopestyle och pipe. railjam blir ganska tråkigt med 270 on, 450 on, switch 270 up, switchups 450,630 out m.m det blir lite tråkigt, slopestyle med både rails och hopp vore grymt, och man får inte göra samma trick på två hopp, dock på rails får man göra samma trick.

sen är pipe ganska intressant också med höööga flairs o grejjer.

Slopestyle e ju alltid kul att se på, men de kan ju vara svårt att slänga upp en Slopestyle bana mitt i stan som på t.ex winter jam i sthlm. Så på dom här big-jump tävlingarna så kan man väl införa att man minst måste gör två olika trick!

haga

H-A-G-A sa:
Slopestyle e ju alltid kul att se på, men de kan ju vara svårt att slänga upp en Slopestyle bana mitt i stan som på t.ex winter jam i sthlm. Så på dom här big-jump tävlingarna så kan man väl införa att man minst måste gör två olika trick!

haga
Woord på det!

Ja nu tänkte jag ju inte att ni skulle svara att slopestyle är den bästa tävlingsformen utan hur man ska lägga upp det. men jag håller med om att the battle är en jävligt intressant tävlingsform. och den är ju populär hos både åkere och publik.

Ja, 4:3 format är lite ute, så 16:9 vore ju schysst! Passar bra för oss med widescreentv!

Eller du menar format som i "sort"?
Isf skulle ja vilja ha en Urban street tävling med random saker uppsatta (typ parkbänkar, bildäckshögar, "naturliga kickers" osv).. lite som streettävlingar i skate.. att man bara åker på de som finns!

Slopestyle är enligt mig roligast att titta på, men självklart så har ju inte tävlingar som tidigare nämnda Stadium winter jam resurser till något sådant vilket gör att man får hålla sig till den sortens hopp, men man kan helt klart reformera tävlingsformen också och lägga mer poäng på variation, stil och höjd istället för svårighetsgrad och utförande.

Tillbaka
Topp