Vilket lim till pluggade hål?

Sockerfarsan

Aktiv medlem
Hej, hej!

Jag ska montera om ett par skidor och köpte vinterlim som nämns i många trådar. Såg precis att det verkar vara för att kunna limma i låga temperaturer snarare än att det funkar för utomhusbruk eller väta. I alla fall är det så med Cascol Vinterlim.

Någon som har tips på lämpligt lim? Kanske finns ngn tråd men jag hittade inte. 🤓

Senast ändrad:

Vattenfast polyuretanlim Cascol Casco​

68105557278750-2.jpg

Hela poängen med limmet är att fukt inte ska tränga ner i skidan. Om du ska fylla gamla hål, gör det med en klick sånt där och plastplugg. Vissa kör träplugg eller grillspettspinnar, se till att ha en klick lack eller epoxy på träpluggen då också.

Det går även att täcka igen gamla hål med epoxy och filler. Jag kör biltemas lamineringsepoxy och west 404 filler (finns på båtbutik).

Hej, hej!

Jag ska montera om ett par skidor och köpte vinterlim som nämns i många trådar. Såg precis att det verkar vara för att kunna limma i låga temperaturer snarare än att det funkar för utomhusbruk eller väta. I alla fall är det så med Cascol Vinterlim.

Någon som har tips på lämpligt lim? Kanske finns ngn tråd men jag hittade inte. 🤓
Normalt är det bäst att göra det med Epoxy, det biter bäst i kärnan och håller bäst samt gör att du kan borra nära gamla hål (eller till och med halvvägs i om du vet vad du gör).

Finns massa olika sorter men för detta funkar i princip vilket som bra så länge det är relativt lättflytande.

Hej, hej!

Epoxilim är det som gäller. Har använt det massor av gånger, och det funkar. Blir tätt om man fyller hålen, och det går borra nya hål nära utan problem.

Snödjup

Tillbaka
Topp