Vilket trick vinner tävlingar?

• Trådstartare Trådstartare effeh
  • Start datum Start datum
E

effeh

Guest
Tjena, undrar bara kort och enkelt, vilket trick är det som folk vinner tävlingar med?

Så det är bara switch10an som är värd att lära sig mer eller mindre?

tja, det är ganska olika det är ju liksom inte samma domare på alla

tävligar, vissa domare gillar volter andra snurrar

men om du sätter switch 1080 mute så är vinst chansen hyfsat stor

R_emiL sa:
Tjena, undrar bara kort och enkelt, vilket trick är det som folk vinner tävlingar med?
Kanske ska gå lite mer rakt på sak! vilka tävlingar? menar du pro nivå eller bara inom sverige?

Hum, främst amatör tävlingar, pro nivå är det ju alltid sw 1080+..

det skulle vara sjukt najs att införa typ bästa 360 sen bästa 540 sen 720. hörde nånstans att de skulle va så på JOI stämmer det? för att få bort sw10.

JonathanR sa:
det skulle vara sjukt najs att införa typ bästa 360 sen bästa 540 sen 720. hörde nånstans att de skulle va så på JOI stämmer det? för att få bort sw10.
ja dom körde nått sånt, och även snyggaste oldschool trick

men sen var det ju battle också, då drog ju alla på det värsta dom kunde

Deespin sa:
JonathanR sa:
ja dom körde nått sånt, och även snyggaste oldschool trick

men sen var det ju battle också, då drog ju alla på det värsta dom kunde
Precis, första dan var det typ snyggaste 540, snyggaste 720 och snyggaste oldschool tricket.

Och andra dan drog alla typ fetaste dom gick för :P

j tj me sina feta snurrar...... han kan ju fan snurra över 14 å landa bra då vinner han ju:D

det tekniskt svåraste tricket med bäst stil antagligen?

Senast ändrad:
Det snyggaste/svåraste tricket oftast... Med andra ord allt ifrån en 360 till en switch 1440 beroende på motstånd. Jag har vunnit ett par på flatspin 720. men också kommit längre ner i resultatlistan på samma trick.
Men det är en svår fråga.

Hemma här i sverige brukar det på amatör nivå i alla fall vara bäst stil på en sw 720 kanske

jag vet att det kanske låter lite orimligt, men jag tror det är det snyggaste tricket som brukar vinna

skönt att JOI har annat upplägg. Så får man se hur åkarna är i båda "enkla" trick och svårare.. Bra upplägg enligt mig.. Sen med teams som dom kör på The battle för snowboard.. det e nice : )

idag kommer man ikke lengst med en sw 10 mute.. det er blitt for vanlig. Dommerne vil se noe nyskapende. Hvis man ikke lander trikset sitt perfekt, eller ikke holder graben lenge, vinner man ikke.. Sw 10/12 octo er kanskje det mest tekniske trikset for tiden... en knapp på den!!

Steffen_rasta sa:
idag kommer man ikke lengst med en sw 10 mute.. det er blitt for vanlig. Dommerne vil se noe nyskapende. Hvis man ikke lander trikset sitt perfekt, eller ikke holder graben lenge, vinner man ikke.. Sw 10/12 octo er kanskje det mest tekniske trikset for tiden... en knapp på den!!
först säger du att man inte kommer långt på sw10, sedan skriver du att du tycker sw10/12. en knapp på den!

e du schitzo?

ugo sa:
Steffen_rasta sa:
först säger du att man inte kommer långt på sw10, sedan skriver du att du tycker sw10/12. en knapp på den!

e du schitzo?
jeg sa SWITCH 10 MUTE... ikke switch 10...

switch 10 mute får dårligere og dårligere betalt fremover.. man må tenkte nytt

Cr0y_HimselF sa:
en fakie zerospin utan grab brukar oftast vinna, de e najs!
fakie zerospin är ju fan samma som air? så varför inte skriva det direkt?

OnT. så vinner väl garanterat en snygg 540 över en vanlig 720 utan grab,
så satsa på att klara i ordningen
360, sw 180, 360 grab, sw 180 grab
540, sw 360, 540 grab, sw 360 grab
720, sw 540, 720 grab, sw 540 grab
Backflip, lincon, 720 cork

detta är iaf vad jag ska försöka mig på ;D

Senast ändrad:

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp