::Villken cykel é bra::

• Trådstartare Trådstartare BigAir
  • Start datum Start datum
B

BigAir

Guest
Hej!

jag funderar på ett cykel köp,
undrar om ni kan hjälpa mig, jag vill int ha nån proffscykel för 14,000 :- utan en cykel som kostar max 5000:-. och bara
fram dämpare, jag é lite inne på en trek, men om ni har nå tips så svara gärna.
tips om bra cykelsidor är också varmt välkommna!

Köp begagnat! Cyklister har en tendens av att vara prybögar och byter därför rätt ofta cyklar och delar. Största seroösa svenska köp och sälj marknaden finns på VELO http://www.velomag.se. Här finns ofta bra grejjer samtidigt som säljarna generellt har bättre koll på cyklar, cykling o priser ( Till skillnad från tex. Blocket ). Det finns också ett forum där du kan ställa dina frågor ang. cykling och där folk brukar vara hjälpsamma. Hoppas detta hjälper...

MVH mikko

TREK är j-vligt bra cyklar, köpte själv en TREK 4400 i våras och den har verkligen fått bekänna färg under sommaren, jag har cyklat mycket skogsstig och även nerför slalombacken här i borlänge och jag är väldigt nöjd med den, jag gav ca. 5500 kr för min men det är väl investerade pengar.

trek är ett märke där man får ganska mkt för liten peng, men man ska först tänka i genom vad man ska använda den till o hur mycket. ska man ha en proffs cykel så sticker det iväg mer än 14000, jag har en för 16500 o det är en helt vanlig mtb för normal skogs körning o lite tävling. om man ska köpa beg, så bör man va rätt kunnig o händig.
gå på känn o prata med någon som kan!!

Kolla in Scott Voltage cyklarna. Schyssta ramar och lite möjlighet att plocka på mer lull lull allteftersom man känner för det...

Du får inte så bra växel och broms system om du satsar på en cykel för endast 5000!
Du borde börja leta cyklar i 7500kr klassen för under det så är det stor risk att det börjar gå sönder efter ett tag!
Kolla kona blast! =D min favorit!!

köp som sagt över 7000 för jag köpte en för 5 tusen. 2 veckor och tillräckligt skev bakfälg för att däcket ska skrapa i ramen. och min broms tar som en inoljad tvål

www.chainreactioncycles.com
www.evanscycles.com
båda två är engelska cykelaffärer, bra mycket billigare i england.

cyklar som du borde kolla in är:
kona shred(evans)
kona scrap(evans) -som shred fast med bättre framgaffel och bromsar
cannondale chase 3 06(evans) -finns för 549£ på rea. den kostar 11 000 i sverige(kan rekomenderas starkt).
specialized p. series(evans)
felts cycklar(evans) -bra cycklar till reducerade priser.

finns en del på C.R också. skulle nog tagit cannondalen om jag fick välja.

hoppas detta var till hjälp
//faceplant

Det är väll bara att leta efter något beggat.
Men du får inte direkt någon värsting för 5papp.
Men du hittar säkert någon beggad Kona Shred eller scrap för typ
5 papp.

Ha det bra!

Tillbaka
Topp