LawndartGustav
Aktiv medlem
Visa din quiver!
Dubbelpost
Senast ändrad:
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.

Jag har inte hört (läst om) någon som testat den kombinationen. Dynafit säger att bygeln ska funka med alla deras bindingar. Några på TGR verkar ha testat i Marker Guardian och Kingping med oklart resultat...LawndartGustav sa:Varför skulle det vara någon skillnad? har inte provat än.herrgard sa:Hur funkar den om man har Beast-bygeln bakpå pjäxan? Dynafits bindningar säger de ju ska funka med den.LawndartGustav sa:ATK raider 14 = 400g/fot med skistopper. Dessutom finns det väl stopper till Superlight 2.0
Tjocka fingrar? ; PLawndartGustav sa:
Man hade kunnat tro det men nej, väger in på 72kgbootfitta sa:Tjocka fingrar? ; P
Det låter mycket för 10 fingrarLawndartGustav sa:Man hade kunnat tro det men nej, väger in på 72kgbootfitta sa:Tjocka fingrar? ; P![]()
115 er fjorårets modell, ikke M. ;-)LawndartGustav sa:Hmm... Det är ju nästan så att man tror att du är partisk till ett märkekul o se oavsett! 115M och 114M, där ser man...
Skicka dom problemen till mig så tar jag hand om dom.SiSt sa:First world problems coming up!
Et problem som ikke trenger en løsning. :Drabbit sa:Skicka dom problemen till mig så tar jag hand om dom.SiSt sa:First world problems coming up!
Värt ett försök! :DSiSt sa:Et problem som ikke trenger en løsning. :Drabbit sa:Skicka dom problemen till mig så tar jag hand om dom.SiSt sa:First world problems coming up!

Jag tycker dem är super, älskar det översta spännet!RWD sa:@Maxen99 , funderar på att köpa Cochise 110 också. Vad tycker du om dem? Har du åkt mycket med dem? Provade 120 och de satt väldigt bra på min fot, men tror att 110an skulle räcka för mig.
Låter bra! Pjäxor beställda : )Maxen99 sa:Jag tycker dem är super, älskar det översta spännet!RWD sa:@Maxen99 , funderar på att köpa Cochise 110 också. Vad tycker du om dem? Har du åkt mycket med dem? Provade 120 och de satt väldigt bra på min fot, men tror att 110an skulle räcka för mig.
Dock skulle gåläget kunna vara lite bättre, så tänker du tura väldigt väldigt mycket så ska du kålla på andra pjäxor, men om det va planen så hade du nog kollat på andra pjäxor från början.
Har haft ca 40 dagar på dem
(får be om ursäkt för den urusla bilden)
Faller dina Cosmos också i bitar???mathias_olovsson sa:[url]https://www.freeride.se/img/photo/n/1dbf3d4c66da053e8740832194fccea1.jpg[/url]
Rossi Super7 med Vipec black
För kortare turer & skoterskidåkning.
BD Helio 105 med Vipec black
För längre/flerdagsturer.
Pjäxor Scott Cosmos 2.
Mina funkar riktigt bra, har 55 dagar med dom.Hawk100 sa:Faller dina Cosmos också i bitar???mathias_olovsson sa:[url]https://www.freeride.se/img/photo/n/1dbf3d4c66da053e8740832194fccea1.jpg[/url]
Rossi Super7 med Vipec black
För kortare turer & skoterskidåkning.
BD Helio 105 med Vipec black
För längre/flerdagsturer.
Pjäxor Scott Cosmos 2.
Min är tyvärr sjukt dålig kvalitet.....

Haha, köpte dom avVattendroppe sa:Jag var ju helt säker på att du har haft dem ute på köp och sälj här i några omgångar för ett par-tre-år-sen! Det är inte så att du har en ond tvillingbror?
Då är det nog den annonsen jag tänker påLawndartGustav sa:Haha, köpte dom av
@snej .Som japanskida är de grymma som fan, ska dit i vinter oxåHade du oxå ett par förut?
Vilka var dina bästa japanskidor? =)
Tror säkert du har rätt!Heddious sa:@Hawk100 Mitt knep gällande att ha många par skidor: häng på en och samma ort flera år i rad och lämna kvar laggen över sommaren. Jag skulle inte bli förvånad om det är flera andra i denna tråden som har något liknande upplägg alternativt bor på en skidort alltid.
Nu kan jag bara tala för mig själv, men utspritt på ett decennie har jag ackumulerat sju par skidor, av vilka fyra par är i regelbundet bruk och två är helt uttjänta. Ett par lagg om året är väl ändå hyfsat rimligt, med tanke på att jag betar av omkring 120 åkdagar per säsong? (Med reservation för tre förvirrade år i början av 10-talet när jag försökte leka vuxenliv och snittade mellan 15 och 70 åkdagar istället.)
Med det sagt så hade jag helt klart bantat skidgarderoben om jag bytt ort varje år eller åkte på kortare resor istället för att hålla mig på en plats. Vild gissning är att jag då hade landat på ett par hyfsat breda pistsmiskare och ett par lätta 110-ish skidor med nån sorts promenadbindning. (Handen på hjärtat är den kombon nog allt jag skulle behöva.)
Och de flesta "färska" säsongare jag träffar på vintrarna har bara ett par skidor, som någonstans efter jul utökas till två om skidsuget är större än partysuget. Någonting säger mig att de som går riktigt bananas i denna tråden inte är den genomsnittliga 19- till 24-åringen som gör sin första alpvända. Men rätta mig gärna om jag har fel.![]()
Jag åkte 3 säsonger på skidor för 450kr så har väl gjort mitt där, nu åker jag mer i Jämtland och turar mer varför jag har prioriterat annorlunda skidor.Hawk100 sa:Shit vad det måste bli dyrt att göra säsong nu för tiden!
När vi gamla gubbar (och gummor) gjorde säsong på 90-talet så hade man ett par plank och möjligtvis tittade man in på någon skidshop och köpte ett par gamla plank för några hundringar att ha som ”rockskis” om det var taskigt med snö......
De uppsättningar av skidor ni har kostar ju mer än vad vi totalt pröjsade för utrustning, boende, bira och säsongskort.
En annan fundering är hur fasen ni får med er alla skidor? En person måste ju själv fylla en takbox bara med sina skidor. Åker alla med egen bil????
Säger inte att det var bättre förr, bara annorlunda....... (och förmodligen jevvligt mycket lättare att få råd att säsonga!!!) ;-)
Tror det är få av oss som du säger som skaffat alla skidor under en säsongHeddious sa:Nu kan jag bara tala för mig själv, men utspritt på ett decennie har jag ackumulerat sju par skidor, av vilka fyra par är i regelbundet bruk och två är helt uttjänta. Ett par lagg om året är väl ändå hyfsat rimligt, med tanke på att jag betar av omkring 120 åkdagar per säsong? (Med reservation för tre förvirrade år i början av 10-talet när jag försökte leka vuxenliv och snittade mellan 15 och 70 åkdagar istället.)
Med det sagt så hade jag helt klart bantat skidgarderoben om jag bytt ort varje år eller åkte på kortare resor istället för att hålla mig på en plats. Vild gissning är att jag då hade landat på ett par hyfsat breda pistsmiskare och ett par lätta 110-ish skidor med nån sorts promenadbindning. (Handen på hjärtat är den kombon nog allt jag skulle behöva.)
Och de flesta "färska" säsongare jag träffar på vintrarna har bara ett par skidor, som någonstans efter jul utökas till två om skidsuget är större än partysuget. Någonting säger mig att de som går riktigt bananas i denna tråden inte är den genomsnittliga 19- till 24-åringen som gör sin första alpvända. Men rätta mig gärna om jag har fel.![]()