Völk Kenja (kendo) - förslag på liknande?

Hoogen

Ny medlem
Andra säsongen i österrike = nya skidor.
Förra säsongen - smala, hårda blizzard race GS
(fråga mig inte varför, hyrskida) och vill inte påstå att jag hade svårare med åkningen i sämre underlag än någon annan med all mountain skida. Vanesak antar jag.

Var helt inställd på ett par riktiga pistskidor igen, men har ändå blivit övertygad om att jag kommer få det roligare, hihi, med ett par all mountain.

Två par skidor istället, javisst, tanken fanns tills jag fick Völk Kenja (herr - kendo) framför mig.
Verkar vara det jag söker, All mountain, men killen i affären ville ändå kalla den pistskida, dvs ska stå sig mot en mer klassisk sådann och "gör inte bort dig utanför pisten" som det så fint beskrivs.

Har lite svårt att inse att jag redan skulle hittat rätt, såå några andra förslag på likvärdiga?
Kanske tusenlappen billigare?:D Måste självklart inte vara dam.

tackz

Sitter i exakt samma situation inför andra säsongen, och har hört av fler att Kenja ska vara en super skida. Funderar också på den själv. Kanske inte så mycket hjälp haha.

Behåll pistskidorna för blåis och köp ett par 110+ för offpist, de behöver nödvändigtvis inte vara tråkiga i pist och ljusår bättre än smala skidor utanför.

HannaO sa:
Sitter i exakt samma situation inför andra säsongen, och har hört av fler att Kenja ska vara en super skida. Funderar också på den själv. Kanske inte så mycket hjälp haha.
Alltid bra med andra som hört gott om dem, funnit en hel del fina recensioner på dem + kendo nu. Har försökt titta runt lite efter billigare, men jävligt svårt när man fastnat så stenhårt för en skida!

Den känns som en perfekt mellanskida.. har haft riktigt svårt att hitta något likande överhuvudtaget!

Eller kliv upp på en Mantra om du vill ha bra "både och", den är bred nog att klara puder riktigt bra (ok, kanske inte 1M Utah-fluff) men ändå tack vare vridstyvheten tillräckligt stbila även i hård pist.

Köpte kenjan och har rullat runt i pudret i två dagar på dem nu! Känns fruktansvärt bra trots att de inte är fetast! Vet dock inte vad jag tycker om det fantastiska isgreppet.. kanske jag som inte är van än, men tyckte inte att de var någon alls skillnad mot andra skidor.

Vilket absolut inte betyder att jag inte rekommenderar dem! :) underbara!

Tillbaka
Topp