Under 4 dar i Sälen helgen som var (på ett par 8-10 år gamla Fischer 170cm med 68mm midja) för att få igång kidsen, ägnades kvällarna åt diverse surfande på olika forum & nätbutiker efter något 'mer'. Är 190/90kg och upplärd på de långa varianterna i fornstora dar, och har väl bara åkt 4-5v de senaste 8-10 åren, men tar mig ner rätt skapligt i alla typer av backar (=preppade pister!!!) och tycker jag hittat ingången till carving-åkning ganska hyggligt. Tycker mina Fischer blev lite skakiga frampå dan, och efter att läst en mängd - inte minst här - insåg jag att det kanske inte är alldeles underligt.
Flera av er - inte minst GoranC, Nitrogendykare & Mountain_Man - tycks förespråka RTM 84 V-Werks. Jag utgår ifrån att jag inte är körmässigt på er nivå, men var jag än läser så tycks den funka för för allt mellan bättre medel till toppåkare så när jag hittade den på skidbutiken.com för 8,595:- kunde jag i förrgår inte hålla mig! Får svårt att testköra så ett skott från höften senare låg ett par 181cm i varukorgen!

Jag tänkte som så att ett par bättre än mina går säkert loss på 5-6,000 och då är ju detta bara 2,000 till... Utslaget på massa år... För något av det bästa marknaden uppbringar, efter vad jag förstår... Problemet att övertyga frun om nödvändigheten att köpa skidor för det priset fick lösas med det gamla vanliga - lite sparade tipsvinster och en del mummel-mummel. Ett koncept jag antar att ingen annan här inne använt sig av!

Även om V-Werks nog kan vara skapligt overkill för mig, gillar jag tanken att den eller dom veckorna om året jag åker framöver så står jag på bland det bästa som finns. Vill heller inte härja med fler par, så dom här verkar vara grejen.
Idag knackade UPS på dörren med ett långt paket! Inget sugen alls... :P Får återkomma med en rapport om hur proffsgrejer funkar under en amatör så snart dom provats.