VT till Courchevel, tid?

Zakarias

Ny medlem
VT till Courchevel, tid?
Hej. undrar om det är nån i detta beresta forum som vet hur lång tid det tar att skida sig från Val Thorens till Courchevel och sedan till VT igen?
Tar det några timmar eller blir det till att ta buss från Courchevel till VT?
Sitter och försöker klura ut med pist kartan över 3 vallèes men är lite svårt att få sig ett tidsperspektiv :)

Så om någon har gjort trippen och hade en fungerande klocka med sig så skulle det vara shjyst om ni kunde svara.
Ha D

VT till Courchevel, tid?
Åker man närmsta vägen och står på lite gör man det på ett par-tre timmar. Det är inga problem att hinna över en dag, så om du inte bryter benet i Courchevel ska du inte behöva ta nån buss.

VT till Courchevel, tid?
har åkt från VT till Courchevel på ca. fyrtiofem minuter, men då får man stå på lite. åker snowboard så det går säkert att putsa den tiden med några minuter, men det ligger ändå där i krokarna. tillbaka tar det något längre tid, en knapp timma skulle jag gissa på. alltsomallt knappt två timmar.

VT till Courchevel, tid?
Tja. jaha då var det snabbare än vad jag trodde, hade räknat med en halv dag iallafall. inte så bra på att höfta med karta.

tack för infot. ha d

VT till Courchevel, tid?
Vill minnas att jag och Lill Jock åkt på ca 1 tim och 40 min i tre dalarna cannonball för några år sen, då gick det fanimej undan!!! Minns du de Jocke!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp