Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
olika från år till år men...ca slutet av november tills efter maj ngn gång :Pveggen sa:Jeg har så vidt begynt å planlegge sesong i whistler 10/11. Når åpner skisenteret og hvor lenge har de åpent sånn ca?
2110, 210 tror jag, en studio. Bor du dar?PNyberg sa:Vilken lægenhet på vale?Annai sa:Nu bor jag i creekside, vale inn och betalar bara 350$/month.![]()
Jag bodde i 306 nær jag va i whistler 06/07.. mysigt stælle...*host**host*Annai sa:2110, 210 tror jag, en studio. Bor du dar?PNyberg sa:Vilken lægenhet på vale?Annai sa:Nu bor jag i creekside, vale inn och betalar bara 350$/month.![]()
hahah jo det funkar väl tillfälligt, men man kan ju säga att jag bytt ner mig från att ha bott i Glaciers reach, market place och ett mansion i Nordic..PNyberg sa:Jag bodde i 306 nær jag va i whistler 06/07.. mysigt stælle...*host**host*Annai sa:2110, 210 tror jag, en studio. Bor du dar?PNyberg sa:Vilken lægenhet på vale?![]()
haha du jag har bott i Black tusk så.. in the middle of nowhere, bussen gick en gång i timmen fram till 10 pm (bara under os) går inte ens någon buss dit i vanliga fall.. Men det var ett nice hus, och gratis.liedholm sa:Allt som ligger närmare än Tamarisk är ju lyx. Så ni som inte bott där ska f-n inte klaga :P
Okej. Jag ger mig, du vinner =)Annai sa:haha du jag har bott i Black tusk så.. in the middle of nowhere, bussen gick en gång i timmen fram till 10 pm (bara under os) går inte ens någon buss dit i vanliga fall.. Men det var ett nice hus, och gratis.![]()
Hvilken jobb man IKKE burde ta er veldig interessant å høre?! Noen som kan komme med tips? Gjerne en jobb med mulighet for mye skikjøring!Jooselito sa:Nu när det mesta är fixat och bara biljetten kvar att boka så kanske någon utav er som varit i Whistler över en säsong förr skulle kunna ge lite bra tips om jobb? Vilka jobb tjänar man helt okej på ? Butik, hotell, restaurang?
Och vad borde man INTE ta för jobb?
![]()
Well...Donken är väl ett av de ställena som man får hyffsat betalt. Sämst är väl att vara anställd av intrawest (ägarna av whistler...for now) då har man väl ca 8.50CAD/timman och en ridebreak om dagen....ingen bra deal.Jooselito sa:Nu när det mesta är fixat och bara biljetten kvar att boka så kanske någon utav er som varit i Whistler över en säsong förr skulle kunna ge lite bra tips om jobb? Vilka jobb tjänar man helt okej på ? Butik, hotell, restaurang?
![]()
sisi mcdonalds.Jooselito sa:Tack för tipsenVet du om det krävs mycket erfarenhet om man vill jobba inom restaurang?
Och sen måste jag också bara fråga efter att ha funderat ett tag, Donken?
Bästa jobben är nog på en bar eller klubb, bartender eller servitris typ. Man kan få 100 $ tip på en kväll. Och sen åka skidor på dagarna.veggen sa:Hvilken jobb man IKKE burde ta er veldig interessant å høre?! Noen som kan komme med tips? Gjerne en jobb med mulighet for mye skikjøring!Jooselito sa:Nu när det mesta är fixat och bara biljetten kvar att boka så kanske någon utav er som varit i Whistler över en säsong förr skulle kunna ge lite bra tips om jobb? Vilka jobb tjänar man helt okej på ? Butik, hotell, restaurang?
![]()
hm, något ställe där det är mycket folk, och turister. Mina favoriter är garfs www.garfswhistler.com/, som är en nattklubb (bara killar som jobbar där dock) och savage beagle, http://www.savagebeagle.com/ Savage beagle hade european apré varje onsdag förra säsongen. Det var svenskar som fixade och alla svenskar samlades därMalinGraffman sa:Annai-
Jag har jobbat som bartender och servitris i många år nu och har stor erfarenhet inom branchen...
Om man hade fått välja, vilket ställe hade du tyckt varit de absolut bästa att jobba på?=)
Har du några bra tips på hur man ska söka dem? Maila? ringa?
kommer den 18de november...
Malin
Har lite svårt att förstå vad som gäller..keezo1 sa:Mm det behövS, och det är 23, 7.30 till 3 dagar du Ska göra(viSSa fall Senare andra tidigare oSv...) Du får gratiS liftkort och maSSa rabatter. Frågan e om det e värt det.....jag är tvekSam till att göra det igen iaf..Om man jobbar som volontär på berget, behöver man ett arbetsvisum för det?
bara Så du vet lite vad du ger dig in på :P
Om du har jobb blir du erbjuden att gå en kurs (spirit course) som tar två timmar cirkus. Då kostar ett season pass 1075 CADJosefin sa:Hur är det egentligen vad det gäller jobben i Whistler; får man ngn rabatt på liftkortet genom de flesta jobb eller det är 1349 alternativt 1699 som gäller?