Whistler 10/11

Whistler 10/11
Jeg har så vidt begynt å planlegge sesong i whistler 10/11. Når åpner skisenteret og hvor lenge har de åpent sånn ca?

Whistler 10/11
liedholm sa:
Allt som ligger närmare än Tamarisk är ju lyx. Så ni som inte bott där ska f-n inte klaga :P
haha du jag har bott i Black tusk så.. in the middle of nowhere, bussen gick en gång i timmen fram till 10 pm (bara under os) går inte ens någon buss dit i vanliga fall.. Men det var ett nice hus, och gratis. :)

Whistler 10/11
Jag och en kompis är sugna på att göra vår första säsong nu 10/11 och har riktat in oss på Whistler. Tänkte mest börja spekulera i boende och sådana saker, kul att veta hur många man bör bo tillsammans etc. Vi är 20 båda två och är duktiga skidåkare men har väl inte åkt lika mycket off-pist eller lössnö som man hade velat, därför vi har blicken riktad mot Kanada.

Tänkte som t.ex. denna sidan http://www.homeaway.se/semesterhus/p271747 kan detta vara något? Låter ganska billigt för 8 beds men samtidigt är det la ingen lyx vad jag ser.

Men vi är sugna på att vara iväg från kanske ca 5 januari till mitten av april eller så. Vi är inställda på att skaffa en lägenhet och att dela med andra skidglada människor hade ju inte varit fel :D , antar att det är rätt svårt att hitta normalt pris boende för bara två pers.

Kommer börja letas mer frekvent snart.

Whistler 10/11
Hallå!

Kan meddela att det i mig finns en till som är sugen på Whistler! Efter att gjort i uppehåll i säsongandet (2 i Europa och 1 i Kanada) på grund av plugg är det dags igen.

Jag ser gärna att boendet är stort, med eget rum (även om det är dyrare) och har internet då jag kommer jobba på distans en del! Så skrik till om det finns något intressant!

Har eventuellt 1,2 polare som också är intresserade av plats!

Senast ändrad:
Whistler 10/11
Nu när det mesta är fixat och bara biljetten kvar att boka så kanske någon utav er som varit i Whistler över en säsong förr skulle kunna ge lite bra tips om jobb? Vilka jobb tjänar man helt okej på ? Butik, hotell, restaurang?
Och vad borde man INTE ta för jobb?

:)

Whistler 10/11
Jooselito sa:
Nu när det mesta är fixat och bara biljetten kvar att boka så kanske någon utav er som varit i Whistler över en säsong förr skulle kunna ge lite bra tips om jobb? Vilka jobb tjänar man helt okej på ? Butik, hotell, restaurang?

Hvilken jobb man IKKE burde ta er veldig interessant å høre?! Noen som kan komme med tips? Gjerne en jobb med mulighet for mye skikjøring!

Whistler 10/11
Jooselito sa:

Well...Donken är väl ett av de ställena som man får hyffsat betalt. Sämst är väl att vara anställd av intrawest (ägarna av whistler...for now) då har man väl ca 8.50CAD/timman och en ridebreak om dagen....ingen bra deal.
Jag skulle försöka få jobb på en bar eller resturang.

Har även en kompis som städade lyxvillor. Många time-shares i whistler och när gästerna byts ut så lämnar det oftast kvar mängder med orörd mat, sprit och annat som kan vara bra. Inte sjukt bra betalt men verkligen inte lika illa som intrawest.

Whistler 10/11
Tack för tipsen :) Vet du om det krävs mycket erfarenhet om man vill jobba inom restaurang?
Och sen måste jag också bara fråga efter att ha funderat ett tag, Donken?

Whistler 10/11
Tja!

Boende har jag kirrat och flygbiljetten är klar... Åker den 14 nov till vancouver och tar mig vidare till Whistler den 18de...

Har dock inte löst jobb än, jobbar nu inom restaurang.. Heltid bartender, jobbat inom restaurang i flera år.. Men som alla andra här undrar jag om de finns någon som har bra tips på vilket ställe man ska söka på och hur man söker...

Åker helt solo.. Någon mer från Göteborg som ska dit?

//Malin

Whistler 10/11
Glöm bara inte att fixa arbetsvisum alla ni som tänker jobba där borta. Känns ju ganska onödigt att bli utslängd och portad från Kanada för tid och evighet bara för att jobba på restaurang för några dollar i timmen.

Whistler 10/11
Jooselito sa:
Tack för tipsen :) Vet du om det krävs mycket erfarenhet om man vill jobba inom restaurang?
Och sen måste jag också bara fråga efter att ha funderat ett tag, Donken?
sisi mcdonalds.

Jag tror verkligen inte att man behøver så sjukt mkt erfarenhet av att få jobb på en resturang men det hjælper en hel del. Har en bekant som jobbade på Mountain Club och fick riktigt bra med dricks. Det ær ett lite mer fancy stælle och tror att det kræver mer erfarenhet før att få ett jobb dær...men vært att kolla upp :D

Whistler 10/11
veggen sa:
Jooselito sa:

Hvilken jobb man IKKE burde ta er veldig interessant å høre?! Noen som kan komme med tips? Gjerne en jobb med mulighet for mye skikjøring!
Bästa jobben är nog på en bar eller klubb, bartender eller servitris typ. Man kan få 100 $ tip på en kväll. Och sen åka skidor på dagarna.

Jag är i Whistler, och kanske stannar kvar nästa säsong också.
Hör av er om ni har några frågor. Har många insider tips :)

Whistler 10/11
Annai-

Jag har jobbat som bartender och servitris i många år nu och har stor erfarenhet inom branchen...
Om man hade fått välja, vilket ställe hade du tyckt varit de absolut bästa att jobba på?=)

Har du några bra tips på hur man ska söka dem? Maila? ringa?

kommer den 18de november...

Malin

Whistler 10/11
om någon har två sängplatser över (helst i eget rum), så är jag och en polare högst intresserade av att hyra in oss i detta från 5 januari till slutet av februari.

skriv gärna PM om det finns något intresse!

Whistler 10/11
Jag och min kompis ska nu köra igång Whistler-bostadssökandet på allvar! Vi är två men verkar när jag kollat runt som att man kan få betydligt billigare om man är fyra. Är det några som är intresserade av att dela lägenhet? Vi ska stanna ca 5 mån från slutet av nov, så det är det som gäller isf. Skicka ett meddelande så styr vi upp!

Axel

Whistler 10/11
Många olika bud i är den här tråden :)
Men även jag vill anmäla mitt intresse för whistler :)
Jag funderar på säsong i Kanada, men har inte heller jag lyckats få med mig någon ännu. Än så länge kör jag solo.
Så jag hänger gärna ihop med andra skidglada människor. Någon som har något på g och behöver folk eller är sugen på att fixa tillsammans så är det bara att höra av sig.

Simon

Whistler 10/11
MalinGraffman sa:
Annai-

Jag har jobbat som bartender och servitris i många år nu och har stor erfarenhet inom branchen...
Om man hade fått välja, vilket ställe hade du tyckt varit de absolut bästa att jobba på?=)

Har du några bra tips på hur man ska söka dem? Maila? ringa?

kommer den 18de november...

Malin
hm, något ställe där det är mycket folk, och turister. Mina favoriter är garfs www.garfswhistler.com/, som är en nattklubb (bara killar som jobbar där dock) och savage beagle, http://www.savagebeagle.com/ Savage beagle hade european apré varje onsdag förra säsongen. Det var svenskar som fixade och alla svenskar samlades där :) skulle själv vilja jobba där nästa säsong
Maila eller ring innan du kommer, och sen gå dit när du är här! Lycka till /Anna

Whistler 10/11
keezo1 sa:
Om man jobbar som volontär på berget, behöver man ett arbetsvisum för det?
Mm det behövS, och det är 23, 7.30 till 3 dagar du Ska göra(viSSa fall Senare andra tidigare oSv...) Du får gratiS liftkort och maSSa rabatter. Frågan e om det e värt det.....jag är tvekSam till att göra det igen iaf..

bara Så du vet lite vad du ger dig in på :P
Har lite svårt att förstå vad som gäller..

Man måste alltså ha arb. tillstånd..men sen då? Måste man va 23 år eller vad menar du?

Om ngn annan har koll utveckla gärna

/ drar i början av november..

Whistler 10/11
Jag kom på lite sent att jag kunde åka till whistler o jobba... så åker ner till alperna och jobbar detta år istället. Ingen mer som är på nästa säsong?

Whistler 10/11
Jag och en polare tänkte dra till whistler i slutet av november eller början av december och göra en säsong. Vore nice att dela boende med några som också ska dit. Har ev. ett boende för 5 personer på g. Hör av er om ni är intresserade! 073-2514247 eller eric.birkfeldt@gmail.com

Whistler 10/11
om någon är intresserad av att göra halvsäsong i Whistler, dvs januari-februari, så är den välkommen att höra av sig för att fylla plats i vår lägenhet!

Whistler 10/11
Hej,

Jag och min bättre hälft tänkte spendera en tid i Whistler i vinter. Antaligen blir det januari - april. Känns som man kan få mer najs boende om man är flera som delar så om det finns några andra sköna lirare som tänkte sig ungefär samma tidsperiod så hör gärna av er med PM här eller till heenke@live.se. Våran plan är att inte jobba utan bara åka skidor och ha det gött!

Peace.

Whistler 10/11
Priser för season unlimited pass ( 19-64 år) går lös på 1349 fö ett early bird ( tills 11 Okt)

Efter 11 oktober ligger det på 1699 CAD!

burrr säger jag bara.. om man inte får något jobb överväger jag helt klart att jobba dedär 28 dagarna som "frivillig" och tjäna in kortet.. någon som gjort detta?

Whistler 10/11
Hur är det egentligen vad det gäller jobben i Whistler; får man ngn rabatt på liftkortet genom de flesta jobb eller det är 1349 alternativt 1699 som gäller?

Whistler 10/11
Josefin sa:
Hur är det egentligen vad det gäller jobben i Whistler; får man ngn rabatt på liftkortet genom de flesta jobb eller det är 1349 alternativt 1699 som gäller?
Om du har jobb blir du erbjuden att gå en kurs (spirit course) som tar två timmar cirkus. Då kostar ett season pass 1075 CAD

Whistler 10/11
Jag och en vän jobbar hela december men har styrt boende från och med januari till mitten på maj. Lite pricey...ja. Men i och med att man kan stanna hemma och jobba hela december så blir det helt okej ändå.

Mer info HÄR.
Hör av er om ni har några frågor!

Whistler 10/11
Hejsan,

Kul att så många sa till Whistler, men ja så börjar bostadsjakten igen... Säsongade i Whistler 08/09 och tänkte köra 10/11 också. Pluggar på distans och jobbar som dykinstruktör för tillfället men åker nog dit 1 Dec eller i slutet av november. Åker dit ensam så om ni hittar nåt och behöver rumskompissar så hör av er!

Angående jobb så satsa def på någonstans där ni kan få dricks. Jobbade som servitris förra säsongen och lönen blir bara som ett litet plus i jämförelse med dricksen.
Spirit pass går att fixa hos de flesta, tips e också att skaffa Social Insurance Number innan ni åker från Vancouver. Utan SIN-nummer kan man inte jobba och kontoren man fixar dem på finns inte i Whistler

Whistler 10/11
ta kontakt med therese lundgren här på freeride, en svensk tjej gift me en kanadensare och har ett super schysst hus med 8 sängar som hon hyr ut til svenska skidåkare.... Hon har även lagt upp en del bilder.. https://www.freeride.se/admarket/ad.php?id=60898
huset ligger i whistler cay, 5-10 min gångavstånd till the village, vilket är toppen!!!

hoppas dt löser sig för er!!

Whistler 10/11
hei godtfolk.

Norsk gutt på 24 år som kommer til Whistler i slutten av oktober for å gjöre sesong. Noen som har eller vet om ledig seng/boende fra den tid? Gjerne i eller gangavstand fra village. Er det i slutten av oktober at noen form for "work seminar" går av stabelen?

Takker for all hjelp.

/vegard

Whistler 10/11
Hej:)

Jag är också sjukt sugen på att dra till whistler i vinter men jag tror att jag kanske är lite sent ute med att fixa arbetsvisum.. Är det någon som vet hur man går tillväga när man ska ansöka om ett sånt och hur vet man om det är för sent?

Är det någon som har nåt boende där det får plats 1-2 pers till?

Är väldigt tacksam för svar:)

Tillbaka
Topp