Skandinaven
Ny medlem
Whistler / BC säsong 07/08 ngn?
kanske 70k om du inte har tänkt jobba där, jag hade tänkt jobba för att hålla mig vid liv :D
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Vi gav 4 000 var i månaden för... 55m2. Vale inn i creekside. Sen vet ja att vi va bland dom som betalade mest i förhållande till m2/person. Men hör med, X-bite, h-a-g-a, CrazyKRUSE, kakin. Dom har bra koll på det dära. Kan även höra med Rydellen och qvenner.iban sa:Självklara är lokala tidningen, men det finns så många annonser att det är svårt att veta vilka som är något att ha. Vad ska hyran ligga på per person? Alla tips är välkomna![]()
Vi va där förra året i 5-6 månader och man kan säga som så här. Det blir INTE segt att inte jobba. Men det skadar inte att få in lite pengar. Speciellt inte när det börjar lida mot Telus festivalen! Sjuuuukt bra party i en hel jäkla vecka. Samt massa roliga comps, uppträdanden osv :Dmakafone sa:Hade också tänkt att dra dit. Någon som vill dela boeende o.s.v? Någon som vet om det är för segt att vara där i 4 månader utan att jobba?
Helt klart. Det vimmlade av boenden ett tag i whissy. Bara att ha lite tur så får man bo mitt i centrum som x-bite aka Alexis Lundmark gjorde!iban sa:Okej, bra svar PNyberg. Får ta och kontakta någon av dom du nämnde, de kanske har något tips. Men det ser ut att vara enkelt att fixa någon att dela med om behövs![]()
mitt tips: stanna längre än april. våren e så fin där!K2Caro sa:Jag mina tre tjejkompisar ska åka till whistler säsongen 07/08! Vi har precis fått arbetstillstånd och letar därför jobb och boende från mitten av december till april. Nån som har nått tips?
// Carolina
Runt 4-6 veckor. Men då gäller att det finns visum kvar. Får du ett jobb efter nyår är det lugnt..Natly sa:Vet nån hur lång tid det tar att få ett visum om man har fått jobb?
Precis så tänkte jag först men efter att ha varit och upplevt Whistler är det helt tvärtom. Whistler är både säkrare och lättare pga språket för en första säsong. Att kanske dra till Engelberg gör mig mer nervös än att dra tillbaka till Whistler om man säger så. Whistler har snällare lutning med brantare partier, relativt kontinuerlig snö/packar sig bättre, samt lite blötare snö som lättare binder till andra lager och gör att lavinfaran inte är alls så överhängande som många ställen i alperna. Whistler är nog trots allt det perfekta första-säsongs-stället.sincan sa:Är så sugen, men känns som om det kommer bli alperna, då det inte känns som ett lika stort kliv in i sin första säsong.
Thx, har även fått polaren att fundera i rätt banor (mot whistler), nu känns det endå som om det finns en chans. Det är egentligen inte åkningen som bekymrar mig, snarare att allt runtomkring ska ordna sig:D. Söker man arbetsvisum efter nyår för att kunna arbeta 08?Rydellen sa:Precis så tänkte jag först men efter att ha varit och upplevt Whistler är det helt tvärtom. Whistler är både säkrare och lättare pga språket för en första säsong. Att kanske dra till Engelberg gör mig mer nervös än att dra tillbaka till Whistler om man säger så. Whistler har snällare lutning med brantare partier, relativt kontinuerlig snö/packar sig bättre, samt lite blötare snö som lättare binder till andra lager och gör att lavinfaran inte är alls så överhängande som många ställen i alperna. Whistler är nog trots allt det perfekta första-säsongs-stället.sincan sa:Är så sugen, men känns som om det kommer bli alperna, då det inte känns som ett lika stort kliv in i sin första säsong.
Och angående kostnad...Att Kanada är dyrare än alperna är en myt. ENDA fördelen pengamässigt i alperna är att du kan bila ner och spara 7000kr bara där. Annars är Kanada billigare att bo och leva i. 1kg köttfärs=35-50kr jämfört med andermatt och 120kr?
Sedan har Whistler ett ganska dyrt liftkort också iofs. Men ok generellt... Kanada kanske blir 5000kr dyrare än om du lever snålt i alperna.
Ha skoj!
btw sponsra: Evolution, Escape Route och Fanatyko om ni ska köpa prylar!
Arbetstillståndet gäller ett år från och med att du entrar landet.sincan sa:Söker man arbetsvisum efter nyår för att kunna arbeta 08?
Sök arbetsvisum nu...Sist jag kollade fanns det ca 150platser kvar. så kör på!!!!sincan sa:Thx, har även fått polaren att fundera i rätt banor (mot whistler), nu känns det endå som om det finns en chans. Det är egentligen inte åkningen som bekymrar mig, snarare att allt runtomkring ska ordna sig:D. Söker man arbetsvisum efter nyår för att kunna arbeta 08?Rydellen sa:Precis så tänkte jag först men efter att ha varit och upplevt Whistler är det helt tvärtom. Whistler är både säkrare och lättare pga språket för en första säsong. Att kanske dra till Engelberg gör mig mer nervös än att dra tillbaka till Whistler om man säger så. Whistler har snällare lutning med brantare partier, relativt kontinuerlig snö/packar sig bättre, samt lite blötare snö som lättare binder till andra lager och gör att lavinfaran inte är alls så överhängande som många ställen i alperna. Whistler är nog trots allt det perfekta första-säsongs-stället.sincan sa:Är så sugen, men känns som om det kommer bli alperna, då det inte känns som ett lika stort kliv in i sin första säsong.
Och angående kostnad...Att Kanada är dyrare än alperna är en myt. ENDA fördelen pengamässigt i alperna är att du kan bila ner och spara 7000kr bara där. Annars är Kanada billigare att bo och leva i. 1kg köttfärs=35-50kr jämfört med andermatt och 120kr?
Sedan har Whistler ett ganska dyrt liftkort också iofs. Men ok generellt... Kanada kanske blir 5000kr dyrare än om du lever snålt i alperna.
arbetsvisumet börjar inte gälla förrän du aktiverar det i kanada.
Ha skoj!
btw sponsra: Evolution, Escape Route och Fanatyko om ni ska köpa prylar!
Vi köpte biljetter via Air Canada. Betalar 6 800kr tur&retur och får betala 100CAD för att (i värsta fall) boka om den. Samt extra 35CAD per väg för odd-luggage.bananaskids-jay sa:Hej, tänkte ställa en fråga till alla er som gjort en säsong i whistler...hur gjorde ni med flygbiljett, ombokningsbar/öppen? hur funkar det och finns det ngt sätt att komma undan billigare på? bra tråd btw :D // jennifer
Men då är du medveten om att den inte täcker off-pist åkning utan "guide"/"bergfürhrer"?Nejv sa:Jag har tänkt mig länsförsäkringars förlängda hemförsäkring. Typ 2 lax för säsongen.